11. REFLEXIÓ 2
M.ANGELS | 27 octubre 2011REFLEXIÓ 1: 27/20/2011
OBJECTIUS PROPOSATS: EL BLOG EDUCATIU
- Millorar en la reorganització del blog: estructuralment.
- Conèixer quin ús fan els pares del blog.
- Utilitzar-lo per més àrees d’aprenentatge a l’aula, per potenciar l’actitud activa i participativa dels nens i nenes.
- Fomentar la comunicació amb les famílies.
DESENVOLUPAMENT:
Reestructurar el blog amb categories no va ser gaire complicat, al final van ser quasi les pàgines creades al principi. Les categories -per al moment són-:
- què fem aquesta setmana
- cançons
- bits
- informàtica
- unitats didàctiques:
- adaptació
- hàbits i rutines
- tardor
- plàstica: Joan Miró
- Altres informacions
Amb aquestes categories es treballa de manera molt àgil. Per altra banda, també s’han fet etiquetes -concretacions de les categories- però no és pràctic -no acaba servint per gaire res en concret-. Per tant, la base són les categories.
Tot el què tenen les noves tecnologies i tot allò que està en la xarxa és que és poc fiable. El programa en xarxa Goear que utilitzava per tenir les cançons ara posa molta publicitat i dificulta l’escolta de cançons. Cal trobar un altre mitjà.
També s’ha treballat amb els pares per veure quin ús fan del blog i realment és que la resposta de tots ells -en general- és força positiva. En una altra entrada concretaré molt més aquest apartat.
També he començat a presentar activitats en el mateix blog per treballar posteriorment a l’aula amb els nens -excepte programes per pdi o altres de CD-.
RECURSOS:
- Canó de projecció i pissarra digital.
- Connexió a internet i ordinador a l’aula (del mestre)
- Programes de gestió de continguts (com el picasa)
- Disposar dels recursos ja seleccionats.
- Càmara de fotografiar
AVALUACIÓ:
En resum podria dir:
- És pràctic a l’aula però hi ha moments en què ens falla el sistema i sovint costa trobar el temps per poder-ho resoldre, per exemple, com el tema de les cançons amb goear i buscar un altre servidor en xarxa que ens ho permeti fer.
- Sembla que els pares el visiten i el coneixen.
- Organitzar per poques categories és senzill i àgil, les etiquetes no fan falta.
- No cal centrar-se en un programa/mitjà en concret, cal anar-se adaptat al què es dóna al moment.
Per altra banda, m’adono que:
- Cal que a la programació d’aula -la setmanal- estingui en compte com podem treballar per obtenir fotografies del què van fent i anar actualitzant el blog; pensar com presentar la informació perquè sigui a través de la finestra el mitjà per donar-la a conèixer;
- Cal tenir molt clar aspectes clars i concrets a nivell de format de mides, de lletres, en l’ús del blog però també en tots els programes que s’utilitzin relacionats amb aquest tema (les carpetes de picasa…).
- Amb què gestionem tots els programes relacionats amb el blog: amb quina adreça de correu, per qui és, qui en fa ús, què se’n farà després…
- Com traslladar aquesta feina feta virtualment a la programació d’aula -l’anual- perquè sigui un element viu, de recurs, de font d’informació.
- Potser cal que el blog d’una aula es vagi farcint de les seves notícies però d’altres blogs que hi poden aportar informació (com les cançons, els bits…)
OBSERVACIONS:
M’adono que avanço en un punt però després s’obren portes i més portes, que cal reflexionar i parlar sobre què comporta, què implica…