BLOGS EDUCATIUS

UNA EINA D'APRENENTATGE I COMUNICACIÓ A ED INFANTIL I ED PRIMÀRIA
  • rss
  • PRESENTACIÓ
  • PER QUÈ? FEM-NE UN!!!
  • QUÈ SÓN? A L’ESCOLA?
  • AMB ESTIL
  • ORGANITZACIÓ
  • DADES BÀSIQUES
  • EINES 2.0
  • BLOGS PER MIRAR
  • GLOSSARI
  • WEBGRAFIA

11. REFLEXIÓ 2

M.ANGELS | 27 octubre 2011

REFLEXIÓ 1: 27/20/2011

OBJECTIUS PROPOSATS: EL BLOG EDUCATIU

  • Millorar en la reorganització del blog: estructuralment.
  • Conèixer quin ús fan els pares del blog.
  • Utilitzar-lo per més àrees d’aprenentatge a l’aula, per potenciar l’actitud activa i participativa dels nens i nenes.
  • Fomentar la comunicació amb les famílies.

DESENVOLUPAMENT:

Reestructurar el blog amb categories no va ser gaire complicat, al final van ser quasi les pàgines creades al principi. Les categories -per al moment són-:

  • què fem aquesta setmana
  • cançons
  • bits
  • informàtica
  • unitats didàctiques:
    • adaptació
    • hàbits i rutines
    • tardor
    • plàstica: Joan Miró
  • Altres informacions

Amb aquestes categories es treballa de manera molt àgil. Per altra banda, també s’han fet etiquetes -concretacions de les categories- però no és pràctic -no acaba servint per gaire res en concret-. Per tant, la base són les categories.

Tot el què tenen les noves tecnologies i tot allò que està en la xarxa és que és poc fiable. El programa en xarxa Goear que utilitzava per tenir les cançons ara posa molta publicitat i dificulta l’escolta de cançons. Cal trobar un altre mitjà.

També s’ha treballat amb els pares per veure quin ús fan del blog i realment és que la resposta de tots ells -en general- és força positiva. En una altra entrada concretaré molt més aquest apartat.

També he començat a presentar activitats en el mateix blog per treballar posteriorment a l’aula amb els nens -excepte programes per pdi o altres de CD-.

RECURSOS:

  • Canó de projecció i pissarra digital.
  • Connexió a internet i ordinador a l’aula (del mestre)
  • Programes de gestió de continguts (com el picasa)
  • Disposar dels recursos ja seleccionats.
  • Càmara de fotografiar

AVALUACIÓ:

En resum podria dir:

  • És pràctic a l’aula però hi ha moments en què ens falla el sistema i sovint costa trobar el temps per poder-ho resoldre, per exemple, com el tema de les cançons amb goear i buscar un altre servidor en xarxa que ens ho permeti fer.
  • Sembla que els pares el visiten i el coneixen.
  • Organitzar per poques categories és senzill i àgil, les etiquetes no fan falta.
  • No cal centrar-se en un programa/mitjà en concret, cal anar-se adaptat al què es dóna al moment.

Per altra banda, m’adono que:

  • Cal que a la programació d’aula -la setmanal- estingui en compte com podem treballar per obtenir fotografies del què van fent i anar actualitzant el blog; pensar com presentar la informació perquè sigui a través de la finestra el mitjà per donar-la a conèixer;
  • Cal tenir molt clar aspectes clars i concrets a nivell de format de mides, de lletres, en l’ús del blog però també en tots els programes que s’utilitzin relacionats amb aquest tema (les carpetes de picasa…).
  • Amb què gestionem tots els programes relacionats amb el blog: amb quina adreça de correu, per qui és, qui en fa ús, què se’n farà després…
  • Com traslladar aquesta feina feta virtualment a la programació d’aula -l’anual- perquè sigui un element viu, de recurs, de font d’informació.
  • Potser cal que el blog d’una aula es vagi farcint de les seves notícies però d’altres blogs que hi poden aportar informació (com les cançons, els bits…)

OBSERVACIONS:

M’adono que avanço en un punt però després s’obren portes i més portes, que cal reflexionar i parlar sobre què comporta, què implica…

 

Categories
REFLEXIONS
Comentaris RSS
Comentaris RSS
Retroenllaç
Retroenllaç

« 10. APARTATS DEL PROJECTE 12. UNA PROPOSTA DE BLOG EDUCATIU A ED INFANTIL »

Fer un comentari

Feu clic aquí per cancel·lar la resposta.

 

QUI EL FA?

Jo, M. Àngels Aymerich Illamola, mestra d'educació infantil i que creu en les possibilitats de les TIC a l'educació, per millorar els processos d'ensenyança, adaptar-los, fer-los funcionals i vius, així com per obrir les escoles.
Aquest blog és fruit d'un petit treball de recerca i investigació sobre les possibilitats dels blogs educatius a l'etapa d'educació infantil.
Hi trobareu propostes i recomanacions.
6/01/2012

APARTATS

  • PRESENTACIÓ
  • PER QUÈ? FEM-NE UN!!!
  • QUÈ SÓN? A L’ESCOLA?
  • AMB ESTIL
  • ORGANITZACIÓ
  • DADES BÀSIQUES
  • EINES 2.0
  • BLOGS PER MIRAR
  • GLOSSARI
  • WEBGRAFIA

REFLEXIONS PRÈVIES

rss Comentaris RSS valid xhtml 1.1 design by jide powered by Wordpress get firefox