A l’escola treballem diferents continguts amb tauletes, ordinadors, pissarra digital… i ens agrada molt!!
Fem servir algunes eines com PLICKERS o CLASSDOJO.
El plickers és molt divertit i ens serveix per repassar un munt de coses, i el classdojo ens permet fer algunes rutines de l’aula i sobretot el fem servir per fer un seguiment dels aspectes relacionats amb com ens comportem, així quan actuem bé aconseguim punts positius!
FOTO
El Plickers és molt semblant al Kahoot, però amb el Plickers no fa falta que els alumnes tinguin tauleta o portàtil. Simplement amb la seva tarjeta ja poden respondre les preguntes.
Per respondre a aquestes preguntes plantejades, els nens i nenes han de fer servir una targeta (que no és més que un paper) associada a cada un que conté un codi especial generat pel propi programa. Segons la contestació que vulguin donar (A, B, C o D) han de girar-lo d’una manera o altra i cada un de forma diferent als altres.
A continuació, han d’aixecar la targeta amb el codi amb la resposta que creuen la correcta.
El mestre ha d’enfocar el seu mòbil o tablet amb l’aplicació Plickers instal·lada cap als alumnes. Uns pocs segons i el sistema de realitat augmentada reconeix automàticament el que cadascú ha decidit, transferint la informació en temps real a una gràfica que es pot veure a l’ordinador de l’aula connectat a un projector, per exemple, en què s’informa qui ho ha dit bé i qui no. Això motiva als assistents, ja que és com “un joc”.
El Classdojo és una plataforma que permet realitzar de manera senzilla algunes tasques habituals a l’aula, sobretot les relacionades amb aspectes de conducta. Cada alumne veu un monstre amb la seva puntuació i només amb això ja tenen present que la seva feina i actitud a classe farà que vagin sumant o restant punts.
Veure’s a la pantalla els motiva per continuar així quan ho estan fent bé o per deixar de fer el que els hi ha fet restar punts.