Aquí teniu la presentació amb tota la informació que vam explicar a la reunió inicial de curs:
Aquí hi trobareu un recull de com treballen els nens i nenes de 4t de primària.
En aquesta petita mostra hi veureu algunes imatges on alguns alumnes surten sense mascareta i d’altres amb ella. Aixó és degut que algunes fotografies són d’abans de la pandèmia i d’altres són d’aquest curs. Però no hem volgut deixar de posar-les perquè malgrat haver deixat de fer determinades activitats, esperem en un futur no molt llunyà poder-les tornar a fer.
A 4t realitzem les següents activitats:
- xerrada prèvia i visita a la deixalleria (lligat al tema: Ecosistemes)
- visita al museu Dalí (lligat amb l’autor que es treballa a plàstica el primer trimestre).
- ballada de sardanes a la plaça de les Mèlies juntament amb altres escoles de Pineda.
- assistència per veure l’obra de teatre que organitza el centre “Horitzó”.
- sessió setmanal de lectura en veu alta d’un clàssic: “Las Brujas de Roald Dahl”.
- creació de contes amb el mètode Kamishibai.
- colònies durant 3 dies al Collell.
- dramatització de poemes i/o contes en algunes celebracions, com St. Jordi o portes obertes.
- participació en les jornades esportives que es duen a termes a les escoles del poble.
- implicació de les diferents activitats del Pla lector municipal, tals com: “ el programa LÈCXIT”, “poesia estesa”, “tinc una recomanació per a tu”, “tallers/laboratoris”…
Com treballem?
Àmbit lingüístic
- 30 minuts de lectura diària (ILEC)
- Aprofundiment en estratègies per a la millora de la comprensió lectora “ visualització i inferències“.
- Pla de tipologies textuals.
- Temps d’escriptura: sessions setmanals de treball de les diverses fases d’escriptura.
Àmbit matemàtic
- Sessió setmanal d’exercicis per al desenvolupament i la millora d’estratègies en el càlcul mental.
- Mètode DECA per a la resolució de problemes a través d’estratègies de comprensió lectora ( visualització i inferències ).
- Sessió setmanal de racons matemàtics: mesura, numeració, càlcul, lògica i robòtica.
Àmbit del coneixement del Medi
- Realització de treballs cooperatius (recerca, síntesi i exposició ) per l’aprofundiment i descobriment dels diferents continguts programats.
- Descoberta de l’entorn proper: visita a la deixalleria i sortides pel municipi.
- Realització de petits experiments ( fem iogurts,… ).
Àmbit d’educació en valors
- Lectura i reflexió setmanal al voltant de notícies actuals per extreure’n determinats valors ètics ” happy notícies“.
- Temps d’escriptura lliure: “llibretes de les emocions“.
Àmbit d’aprendre a aprendre
- Progressió i millora en l’autonomia personal ( ús de l’agenda, organització i gestió d’aula,… ).
- Coneixement i aplicació de diverses tècniques d’estudi ( resum, mapa conceptual, esquema,… )
Àmbit artísic
- Coneixement de diferents autors i les seves tècniques artístiques: Salvador Dalí i Alberto Giacometti.
- Treball de tècniques bidimensionals i tridimensionals.
- Sortida al Museu Dali de Figueres.
Àmbit d’Educació Física
- Adquisició d’hàbits higiènics relacionats amb l’àrea i la vida quotidiana.
- Realització de jocs i activitats cooperatives.
- Coneixement i pràctica de diversos esports tradicionals i alternatius.
- Realització d’activitats relacionades amb l’àrea fora de l’àmbit escolar, potenciant el gust per l’esport.
Àmbit digital
- Sessions setmanals amb “chromebooks” individuals per treballar tasques multidisciplinars.
- Utilització del google classroom per fer recerca d’informació, creació de diapositives per a presentacions, realització d’exàmens a través de formularis de google,…
- Repàs dels continguts curriculars treballats en els diferents àmbits a l’aula a través d’aplicacions i recursos digitals.
Altres activitats competencials
- Projecte sobre l’obra literària “Las Brujas, de Roald Dahl” .
- Realització d’activitats multidisciplinars i vivencials per preparar les diverses sortides programades ( Teatre Clavé i Museu Dalí).
A banda, també es fan activitats conjuntes a nivell de TOTA l’escola:
- col·laboració amb diverses accions solidàries: dia de la Pau (recollida d’aliments per EL BANC DELS ALIMENTS de Pineda), xocolatada solidària (per la lluita contra el càncer infantil); la “Marxa popular” contra el càncer; la MARATÓ de TV3 (realitzant diferents activitats per recollir diners); GLORR (campanya de recollida de roba); ADIAM (recollida de taps); etc.
- celebració de les festes tradicionals: castanyada, Nadal, carnaval, Sant Jordi, festa de les cultures, festa de final de curs, etc.
Aquests són els continguts que treballarem al llarg del curs de 4t: