Educació Artística

A QUART treballem l’àrea artística dividida en dues branques:

  • l’àrea plàstica
  • i l’àrea musical

A PLÀSTICA coneixem els següents artistes:

  • Salvador Dalí
  • i Alberto Giacometti

A banda d’estudiar aquests autors des de la seva biografia, trajectòria, obres més importants, etc; també intentem utilitzar diferents tècniques plàstiques tals com: el puntillisme, l’ús de les aquarel·les, modelar diversos materials per realitzar escultures en volum, dibuixar de forma lliure i/o mitjançant la imitació, pintar seguint un model donat o bé lliurement amb llapis de colors, retoladors, pintura, amb els propis dits…

Cal comentar que durant el primer trimestre de curs anem cada any els alumnes de 4t de sortida al MUSEU DALÍ de Figueras, de manera que es treballa la plàstica interrelacionada amb la resta d’àrees (medi, matemàtiques, llengües, etc).

També treballem l’autoretrat i la caricatura. Primer elaborem el propi retrat basant-nos amb una foto de cada nen/a i després ens endinsem en el món de les caricatures.

A continuació us deixem unes mostres de com treballem.

AUTORETRAT

Treballem l’autoretrat amb la pròpia fotografia del nen o nena.

CARICATURES

Treballem les caricatures a partir de fotografies o imatges de personatges famosos.

TREBALLS RELACIONATS AMB LES ESTACIONS DE L’ANY O LES CELEBRACIONS

A LA TARDOR FEM ACTIVITATS RELACIONADES AMB AQUESTA ÈPOCA DE L’ANY. EN AQUEST CAS: MANDALES AMB LA TÈCNICA DEL PUNTILLISME.

A L’HIVERN FEM ACTIVITATS RELACIONADES AMB AQUESTA ÈPOCA DE L’ANY. EN AQUEST CAS: UN PAISSATGE PINTAT AMB AQUAREL·LES I AMB ELS PROPIS DITS.

ENGUANY  HO HEM RELACIONAT AMB LA TEMPESTA  “FILOMENA”

AL NADAL FEM ACTIVITATS RELACIONADES AMB AQUESTA FESTIVITAT.

EN AQUEST CAS HEM ELABORAT “FLOCS DE NEU”

PER CARNAVAL FEM ACTIVITATS RELACIONADES AMB AQUESTA FESTIVITAT. EN AQUEST CAS: ELABOREM UNES ULLERES MOLT FESTIVES.

Hem treballat “Els rellotges tous”  amb ceres.

la “Persistència de la Memòria” amb aquarel·les.

“L’elefant triomfant” amb plastilina.

“L’elefant triomfant” amb aquarel·les.

ALBERTO GIACOMETTI

Hem creat l’escultura de “L’home que camina” amb paper d’alumini d’ALBERTO GIACOMETTI + treballar d’ombres

Dibuixem “L’home que camina” de Giacometti realitzant diferents gestos.

******************************************************************************************

A MÚSICA coneixem els següents conceptes:

  • Les notes musicals i els seus valors.
  • Les figures musicals.
  • Les emocions enllaçades amb la música.
  • Els instruments musicals i la classificació d’aquests segons s’utilitzen.
  • Els diferents timbres de veus: agudes i greus. I la classificació de les veus líriques: soprano, contralt, tenor i baix.
  • Les diferents agrupacions musicals: duets, trios, quartets…. o una orquestra simfònica.
  • Danses tradicionals: sardanes, ball dels diables, castellers, etc.

A banda d’estudiar aquests conceptes, també treballem la música relacionada amb les celebracions i/o festes tradicionals. És a dir, amb el Nadal, amb el Dia de la Pau, amb el Carnaval, etc.

Cal comentar que cada any els alumnes de 4t anem a fer la BALLADA  de SARDANES que organitza l’Ajuntament de Pineda junt amb altres cursos de 4t de primària de centres educatius del municipi. Anteriorment, han vingut gent voluntària de l’Assossiació sardanista de Pineda a l’escola durant algunes sessions setmanals per tal d’ensenyar-nos a ballar aquesta bonica dansa.

  • Solem estudiar la música a través de la flauta, però aquest curs degut a la pandèmia s’ha hagut de deixar de banda. Tot i que quan tot passi ens agradaria tornar-la a tocar.

A continuació us deixem unes mostres de com treballem.

Treballem CANÇONS i POEMES

Cançó “La màgia d’un mag”

Cançó sobre el medi ambient

La música enllaçada amb les emocions

Treballem les notes musicals, les figures, el valor d’aquestes, etc.