CONTINGUTS

LLENGUA CATALANA I CASTELLANA 

 

EXPRESSIÓ ORAL

  • Participació activa en les converses de l’aula referides a diferents situacions.
  • Producció de missatges orals tenint en compte l’entonació, el to i el gest. 
  • Respecte pel torn de paraula. 

 

COMPRENSIÓ ORAL

  • Comprensió de missatges i textos orals en diferents contextos, formats i mitjans.
  • Interès i respecte per les intervencions dels altres. 
  • Vocabulari relacionat amb el centre d’interès de l’escola (materials, espais, oficis) i el cos (parts del cos i sentits).

 

COMPRENSIÓ LECTORA

  • Relació grafia- fonema (lletra i so).
  • Lectura i comprensió de paraules i frases.

 

EXPRESSIÓ ESCRITA

  • Escriptura de paraules i frases.
  • Habit d’escriure en lletra lligada.
  • Tipologia textual: la llista i les notes.
  • Ortografia: La majúscula i el punt.
  • Separació de síl.labes.
  • L’article (el, la , l’)

 

MATEMÀTIQUES

 

RESOLUCIÓ DE PROBLEMES

 

  • Resolució de problemes senzills de suma i resta.

 

NUMERACIÓ I CÀLCUL

  • Els números fins al 30.
  • Concepte de desena
  • Els signes + , -, >, <, =
  • La suma i la resta.

 

RELACIONS I CANVI

  • Classificació i ordenació d’objectes. 
  • Seguiment i representació de sèries.

 

MESURA

  • Reconeixement de diferents unitats de temps. 
  • Els dies de la setmana. 

 

ESPAI I FORMA

  • Representació d’itineraris senzills, laberints i plànols. 
  • Reconeixement i creació de figures planes. 
  • Conceptes: dins/fora, esquerra/dreta, prop/lluny, alt/baix, gran/petit.
  • Simetria.

 

ESTADÍSTICA

 

  • Reconeixement de l’atzar a través de la realització de jocs.

 

CONEIXEMENT DEL MEDI NATURAL I SOCIAL

 

  • Concepte d’ésser viu.
  • El cos humà. Parts.
  • Els sentits i els seus òrgans.
  • L’escola. Espais i organització 
  • L’escola i el seu entorn. 
  •  Les persones que treballen a l’escola.  
  • Superació d’estereotips sexistes.