BENVINGUTS AL NOU CURS 2024-2025!!!

ESPEREM PODER GAUDIR DE MOLTES EXPERIÈNCIES JUNTS DURANT AQUEST CURS!

 

Aquí trobareu un recull d’activitats que són una petita mostra de què i com treballen els/les nens/es i nenes d’EI 5.

ACTIVITATS  EI5

  • Educació Vial: organitzat per la Policia Local (visita a l’aula i a la comissaria).
  • Apadrinament lector: lectures quinzenals i comiat amb “pica-pica”.
  • Sortida a la Biblioteca Municipal amb els padrins de lectura.
  • Racons matemàtics tot el curs: variació cada trimestre (amb famílies)
  • Racons de llengua tot el curs: variació cada trimestre.
  • Activitats a la sala de llums i ombres.
  • Càlcul mental.
  • Sortida a residència per cantar nadales.
  • Excursió del curs al Cosmocaixa (segon trimestre, relacionat amb el tema de l’Univers).
  • Colònies.
  • Utilitzar la biblioteca de l’escola: un cop a la setmana.
  • Deures: a partir del segon trimestre.
  • Promoció EI5: es reparteix un diploma, una foto de grup i es compartiran un recull de fotos a les respectives famílies.
  • Maleta viatgera.
  • Activitats de lectura.
  • Cantada de nadales.
  • S.A  segons les seves inquietuds.
  • Ambients.

A infantil treballem per aconseguir que els infants siguin autònoms i adquireixin les bases dels futurs aprenentatges. L’autonomia és un dels nostres objectius essencials i la treballem a través dels hàbits i les rutines diàries. Volem formar persones independents, responsables i amb confiança per superar els petits reptes de la vida quotidiana.

Establim normes essencials de funcionament que ajuden a potenciar la pertinença al grup, el respecte i la convivència.

Des de l’inici de EI3 es potencia l’expressió oral (adquisició de nou vocabulari, realització de pràxies, estructura de frases i el coneixement dels signes de l’escriptura). I fomentem l’hàbit de llegir, per fer que esdevinguin bons lectors i amb sentit crític.

El coneixement d’aspectes matemàtics bàsics (lògica, traç, grafia/quantitat…) es treballa als racons, mitjançant l’observació, la concentració, la manipulació i el treball conjunt dels infants.

Els  ambients internivell ens permeten observar la socialització o capacitat de comunicació per arribar a acords i poder així, compartir materials. També afavoreixen l’expressió oral, la creativitat i la imaginació.

Les noves tecnologies també estan presents en el dia a dia de l’escola. Totes les aules tenen a la seva disposició una pantalla digital i tauletes, on els alumnes poden realitzar diferents activitats, en funció del que s’estigui treballant.

Preparem als nostres alumnes per a que siguin competents i tinguin els recursos necessaris per a viure la vida amb la màxima autonomia possible.

També es fan activitats conjuntes a nivell de TOTA l’escola:

  • Col·laboració amb diverses accions solidàries: dia de la Pau (recollida d’aliments per EL BANC DELS ALIMENTS de Pineda), xocolatada solidària (per la lluita contra el càncer infantil), la “Marxa popular” contra el càncer;  la MARATÓ de TV3 (realitzant diferents activitats per recollir diners), GLORR (campanya de recollida de roba); ADIAM (recollida de taps), etc.
  • Celebració de les festes tradicionals: castanyada, Nadal, carnaval, Sant Jordi, festa de les cultures, festa de final de curs, etc.

RUTINES DIÀRIES

Cada dia un encarregat passa llista i compta els alumnes que han vingut i els que no, un altre ens diu la data i l’escriu a la pissarra i l’últim mira el temps que fa.

RACONS MATEMÀTICS

Treballem els continguts matemàtics de manera manipulativa. Hi ha racons on els alumnes treballen individualment  i d’altres en grup. Aquesta metodologia permet que els infants treballin amb certa autonomia, que cada alumne segueixi el seu ritme d’aprenentatge i hi hagi una col·laboració entre ells, sempre, això sí amb la supervisió de dos docents.

Com els agrada treballar per racons!!!

 

 GUST PER LA LECTURA

A partir de diferents activitats fomentem el gust per la lectura per aconseguir que els alumnes siguin competencials en aquest àmbit:

  • Fem lectures en parelles, individuals o gran grup.

  • Apadrinament lector

A EI 5 tenim els nostres padrins de lectura, els infants de 5è, que ens acompanyaran durant dos cursos i ens ajudaran a sentir-nos més segurs a l’hora de llegir. Per fer-ho possible, ens trobem a l’escola i també visitem la biblioteca del poble.

  • Convidem a les famílies a l’escola a llegir o explicar-nos un conte.

  • Tenim la maleta viatgera. Cada setmana un alumne s’encarrega d’anar a la biblioteca municipal i triar contes pels seus companys/es.

RECURSOS DIGITALS

Els infants utilitzen les noves tecnologies des d’I3. Passen llista fent servir els BITS dels noms, fan matemàtiques, escriuen i fan dibuixos. Les tauletes són un recurs per fer activitats als racons de matemàtiques (puzzles, memorys, números…).

Els hi agrada molt i aprenen molt ràpid!!!

EDUCACIÓ VIAL

A EI 5 s’inicia un programa d’educació vial amb la col·laboració de la policia local de Pineda de Mar.

Ve un policia  a l’aula i, mitjançant un conte, ens fa veure la importància de saber de memòria la nostra adreça, de conèixer com cal travessar un pas de vianants, de cordar-se el cinturó de seguretat, etc…

Un altre dia fem una sortida a la comissaria.

Quant tornem a classe fem un dibuix que la policia recull i guarda durant un temps …

ACTIVITATS DE PLÀSTICA

Al primer trimestre treballem l’autoretrat i als altres dos treballem Modigliani i Matisse. En la següent presentació podeu veure una mostra del treball que fem d’AMADEO MODIGLIANI (treballaran amb retrats i autoretrats fets per aquest pintor, dibuixaran paissatges i coneixeran una mica la seva vida).

RACONS DE JOC SIMBÒLIC

Durant una tarda a la setmana els alumnes d’infantil portem a terme racons de joc simbòlic. Considerem que el joc és un moment especial per als infants, ja què aprenen a través de la manipulació, la rialla, la creativitat i la imaginació.

Què entenem per a joc simbòlic? Doncs és el joc de “fer com si”, en el que la realitat es transforma en ficció i on a través del joc lliure, conjuntament amb la quotidianitat, apareix l’aprenentatge significatiu i amb significat. Posant en pràctica aquest espai també estem fomentant el recollir i endreçar, atès que és una part molt important dins el joc.

A l’escola Aloc tenim una aula dividida en sis espais de joc lliure:

  • Racó de les nines: un espai on podem trobar nines i ninos, roba per vestir, cotxets, llit i motxilles de porteig.

  • Racó de la cuineta: una cuina amb menjar, plats i estris per poder cuinar com forquilla, cullera, ganivet, olles entre altres.

  • Racó dels cotxes: cotxes, un pàrquing… Durant aquest curs, a P5 hem introduït els guixos de colors per sortir a l’exterior els dies que fa bon temps, i dibuixar el traç que s’ha après aquella setmana per poder passar els cotxes per sobre i fer-hi camins.

  • Racó dels animals: Compost per varis animals domèstics, de la selva, insectes…

  • Racó de les construccions: Espai per poder crear i imaginar a través dels encaixables

  • Racó dels metges/sses: Compost per llits, instrumental mèdic, gasses, xeringues, esparadrap, bates, mascaretes…

És interessant saber que aquest racó, durant el primer trimestre de P5, és més dirigit, doncs s’utilitza per recordar i fer memòria de les parts del cos, que es treballen a Descoberta de l’Entorn. A més, aquest racó evoluciona i podem trobar “La llibreta del metge/ssa” on els infants escriuen les parts del cos que han de curar o el tractament que recomanen al/la seu/va companys/es. Així, a través del joc aprenem i practiquem la lectoescriptura sense por a l’error.

Cal dir que aquest curs tant especial, aquest espai està tancat però els racons s’han transportat a l’aula.

PSICOMOTRICITAT

Des de l’escola, la relació entre psicomotricitat i educació infantil és bàsica en l’evolució dels infants. Els jocs de psicomotricitat ajuden al desenvolupament no solament físic, sinó també mental. El joc, en general, és la principal motivació i font d’aprenentatge. És l’eina que utilitzen els infants per a saber i comprendre com funciona el món en què viuen.

Entre les característiques més rellevants dels jocs de psicomotricitat podem destacar les següents:

  • Desenvolupament cognitiu: als infants els encanta jugar; per això, des de les sessions de psicomotricitat es fomentaran aspectes com ara la creativitat, l’empatia, la sociabilitat i la relació que estableixen amb l’entorn que els envolta.
  • Desenvolupament d’habilitats i de capacitats motores: és un dels principals avantatges associats a la psicomotricitat i educació infantil. És així pel fet que l’orientació espaciotemporal, la memòria i l’atenció es consideren habilitats bàsiques per a l’aprenentatge. Es podria dir, per tant, que són requisits necessaris quan s’aprèn escriptura, lectura o càlcul.
  • Aprenentatge de cooperació: durant les sessions apareixen conflictes entre els infants, entre ells aprenen a resoldre’ls. 
  • Activitat saludable: els jocs impliquen moviments, i per tant una despesa d’energia. També, els infants han de pensar per a poder seguir les regles del joc, per la qual cosa la seva activitat mental serà més gran.

Iniciem les sessions amb un ritual d’entrada i fem estiraments, continuant amb el joc sensoriomotor i acabem amb relaxació.