BENVINGUTS A I3!!

Fent click a la següent imatge podeu accedir al Power Point de la  reunió d’inici de curs.

Aquí trobareu un recull d’activitats que són una petita mostra de què i com treballen els/les nens/es i nenes de EI 3.

ACTIVITATS  EI3

  • Sortida a la Biblioteca Municipal
  • Celebrem les festes tradicionals
  • Racons de matemàtiques (tot el curs)
  • Racons de llengua (a partir del segon trimestre)
  • Utilització de recursos digitals
  • Activitats a la sala de llum i ombres
  • Activitats de lectura
  • Lectura i explicació de contes a la biblioteca
  • Conte viatger
  • Cantada de nadales
  • Sortida a la granja

A infantil treballem per aconseguir que els/les nens/es siguin autònoms i adquireixin les bases dels futurs aprenentatges. L’autonomia és un dels nostres objectius essencials i la treballem a través dels hàbits i les rutines diàries. Volem formar persones independents, responsables i amb confiança per superar els petits reptes de la vida quotidiana.

Establim normes essencials de funcionament que ajuden a potenciar la pertinença al grup, el respecte i la convivència.

Des de l’inici d’EI 3 es potencia l’expressió oral (adquisició de nou vocabulari, realització de pràxies, estructura de frases i el coneixement dels signes de l’escriptura). I fomentem l’hàbit de llegir, per fer que esdevinguin bons lectors i amb sentit crític.

El coneixement d’aspectes matemàtics bàsics (lògica, traç, grafia/quantitat…) es treballa als racons, mitjançant l’observació, la concentració, la manipulació i el treball conjunt dels infants.

Els racons de joc simbòlic ens permeten observar la socialització o capacitat de comunicació per arribar a acords i poder així, compartir materials. També afavoreixen l’expressió oral, la creativitat i la imaginació.

Les noves tecnologies també estan presents en el dia a dia de l’escola. Totes les aules tenen a la seva disposició una PDI i tauletes, on els alumnes poden realitzar diferents activitats, en funció del que s’estigui treballant.

Preparem als nostres alumnes per a que siguin competents i tinguin els recursos necessaris per a viure la vida amb la màxima autonomia possible.

EL DIA A DIA A L’AULA

Aquí trobareu un recull d’activitats que són una petita mostra de què i com treballen els/les nens/es i nenes de EI 3.

ACTIVITATS  EI3

  • Sortida a la Biblioteca Municipal
  • Celebrem les festes tradicionals
  • Racons de matemàtiques (tot el curs)
  • Racons de llengua (a partir del segon trimestre)
  • Utilització de recursos digitals
  • Activitats a la sala de llum i ombres
  • Activitats de lectura
  • Lectura i explicació de contes a la biblioteca
  • Conte viatger
  • Cantada de nadales
  • Sortida a la granja

A infantil treballem per aconseguir que els/les nens/es siguin autònoms i adquireixin les bases dels futurs aprenentatges. L’autonomia és un dels nostres objectius essencials i la treballem a través dels hàbits i les rutines diàries. Volem formar persones independents, responsables i amb confiança per superar els petits reptes de la vida quotidiana.

Establim normes essencials de funcionament que ajuden a potenciar la pertinença al grup, el respecte i la convivència.

Des de l’inici d’EI 3 es potencia l’expressió oral (adquisició de nou vocabulari, realització de pràxies, estructura de frases i el coneixement dels signes de l’escriptura). I fomentem l’hàbit de llegir, per fer que esdevinguin bons lectors i amb sentit crític.

El coneixement d’aspectes matemàtics bàsics (lògica, traç, grafia/quantitat…) es treballa als racons, mitjançant l’observació, la concentració, la manipulació i el treball conjunt dels infants.

Els racons de joc simbòlic ens permeten observar la socialització o capacitat de comunicació per arribar a acords i poder així, compartir materials. També afavoreixen l’expressió oral, la creativitat i la imaginació.

Les noves tecnologies també estan presents en el dia a dia de l’escola. Totes les aules tenen a la seva disposició una PDI i tauletes, on els alumnes poden realitzar diferents activitats, en funció del que s’estigui treballant.

Preparem als nostres alumnes per a que siguin competents i tinguin els recursos necessaris per a viure la vida amb la màxima autonomia possible.

També es fan activitats conjuntes a nivell de TOTA l’escola:

  • Col·laboració amb diverses accions solidàries: dia de la Pau (recollida d’aliments per EL BANC DELS ALIMENTS de Pineda), xocolatada solidària (per la lluita contra el càncer infantil), la “Marxa popular” contra el càncer;  la MARATÓ de TV3 (realitzant diferents activitats per recollir diners), GLORR (campanya de recollida de roba); ADIAM (recollida de taps), etc.
  • Celebració de les festes tradicionals: castanyada, Nadal, carnaval, Sant Jordi, festa de les cultures, festa de final de curs, etc.

RUTINES DIÀRIES

El treball d’hàbits i rutines cada dia és fonamental perquè ajuda a potenciar l’autonomia i la socialització dels infants, reforcem l’autoestima i la seguretat personal.

SORTIDA A LA BIBLIOTECA MUNICIPAL

Des de I3 treballem amb els/les nostres alumnes el gust per la lectura. Una de les diverses activitats que es realitzen és la sortida a la biblioteca del poble, on ens expliquen un conte i després podem mirar els contes que allí hi ha. També coneixem a la LULUA…

ENS AGRADEN MOLT!!

RACONS MATEMÀTICS

Treballem els continguts matemàtics de manera manipulativa. Hi ha racons on els alumnes treballen individualment  i d’altres en grup. Aquesta metodologia permet que els infants treballin amb certa autonomia, que cada alumne segueixi el seu ritme d’aprenentatge i hi hagi una col·laboració entre ells, sempre, això sí amb la supervisió dels docents.

A més, convidem a les famílies a gaudir amb nosaltres d’aquesta activitat que tant els hi agrada!!!

 

FESTES I TRADICIONS

A l’escola celebrem les festes de la Castanyada, el Nadal, Carnaval, Sant Jordi…; per tal que els infants coneguin les festes i tradicions del nostre entorn.

Una de les festes que més ens agrada és la castanyada. Quan arriba el temps de les castanyes, els infants de I3 fem panellets de coco, pinyons, ametlla, xocolata, cirera…

Aquí podeu veure una mostra d’aquestes activitats. Esperem que us agradi tant com a nosaltres!!

ACTIVITATS DE PLÀSTICA

Durant el curs de EI3 treballem diversos autors i diferents tècniques al llenguatge plàstic.

Aquest també ens serveix per fer un treball de les emocions acompanyat del Monstre de Colors.

RECURSOS DIGITALS

Els infants utilitzen les noves tecnologies des de I3. Passen llista fent servir la PDI amb els bits dels noms, fem matemàtiques, visualitzem contes i cançons, interactuem amb jocs relacionats amb els contes i fem robòtica. Les tauletes són un recurs per fer activitats als racons de matemàtiques (puzzles, memorys, números…).

Els hi agrada molt i aprenen molt ràpid!!!

 

CONTE VIATGER

El conte viatger té com a objectiu el treball del llenguatge oral alhora que ens apropem a les famílies per conèixer-les una mica més.

Al llarg de tot el curs cada infant anirà explicant una mica de la seva família amb l’ajuda de fotografies.

Els infants que han exposat durant aquest primer trimestre són:

RACONS DE JOC SIMBÒLIC

Durant una tarda a la setmana els infants d’infantil portem a terme racons de joc simbòlic. Considerem que el joc és un moment especial per als infants, ja què aprenen a través de la manipulació, la rialla, la creativitat i la imaginació.

Què entenem per a joc simbòlic? Doncs és el joc de “fer com si”, en el que la realitat es transforma en ficció i on a través del joc lliure, conjuntament amb la quotidianitat, apareix l’aprenentatge significatiu i amb significat. Posant en pràctica aquest espai també estem fomentant el recollir i endreçar, atès que és una part molt important dins el joc.

Fem diferents racons barrejant els alumnes del mateix nivell. Els infants poden trobar:

  • Racó de les nines: un espai on podem trobar nines i ninos, roba per vestir, cotxets, llit i motxilles de porteig.
  • Racó de la cuineta: una cuina amb menjar, plats i estris per poder cuinar com forquilla, cullera, ganivet, olles entre altres.
  • Racó dels cotxes: cotxes, un pàrquing…
  • Racó dels animals: Compost per varis animals domèstics, de la selva, insectes…
  • Racó de les construccions: Espai per poder crear i imaginar a través dels encaixables
  • Racó dels metges/sses: Compost per llits, instrumental mèdic, gasses, xeringues, esparadrap, bates, mascaretes…
  • Aula de llum i ombra: Allà els infants descobreixen a través de la llum i els colors amb l’ajuda de taules de llum, espai de llum negre i diferents materials fluorescents.
  • Racó d’experimentació: On els infants experimenten amb diferents materials tot fent transvasaments, omplint i buidant, apilant,…dins la taula d’experimentació.

PSICOMOTRICITAT

Des de l’escola, la relació entre psicomotricitat i educació infantil és bàsica en l’evolució dels infants. Els jocs de psicomotricitat ajuden al desenvolupament no solament físic, sinó també mental. El joc, en general, és la principal motivació i font d’aprenentatge. És l’eina que utilitzen els infants per a saber i comprendre com funciona el món en què viuen.

Entre les característiques més rellevants dels jocs de psicomotricitat podem destacar les següents:

  • Desenvolupament cognitiu: als infants els encanta jugar; per això, des de les sessions de psicomotricitat es fomentaran aspectes com ara la creativitat, l’empatia, la sociabilitat i la relació que estableixen amb l’entorn que els envolta.
  • Desenvolupament d’habilitats i de capacitats motores: és un dels principals avantatges associats a la psicomotricitat i educació infantil. És així pel fet que l’orientació espaitemporal, la memòria i l’atenció es consideren habilitats bàsiques per a l’aprenentatge. Es podria dir, per tant, que són requisits necessaris quan s’aprèn escriptura, lectura o càlcul.
  • Aprenentatge de cooperació: durant les sessions apareixen conflictes entre els infants, entre ells aprenen a resoldre’ls.
  • Activitat saludable: els jocs impliquen moviments, i per tant una despesa d’energia. També, els infants han de pensar per a poder seguir les regles del joc, per la qual cosa la seva activitat mental serà més gran.

Iniciem les sessions amb un ritual d’entrada i fem estiraments, continuem amb el joc sensoriomotor i acabem amb relaxació.

BERENAR DE FAMILIARITZACIÓ

BERENAR DE FAMILIARITZACIÓ

Moltes gràcies a tots els que ens heu pogut acompanyar i compartir amb nosaltres un espai de trobada tant necessari en aquestes edats primerenques on és tan important el treball conjunt famílies-escola.

Hem aprofitat per compartir com han estat els primers dies de les vostres filles i fills, esperem que us hagueu gaudit d’aquesta sorpresa. Recordeu que teniu el vídeo al correu dels vostres fills i filles per si el voleu tornar a mirar i per tots els que no ens heu pogut acompanyar; no us preocupeu, en farem més.