GUIA DIDÀCTICA

– Bloc Musical Escola Valdelors.

– Etapa de Primaria (Cicles: inicial, mitjà i superior)

A l’educació artística i en particular l’educació musical es treballa amb unes vistes de etapa, en aquest cas a l’etapa de Primaria per aquest motiu no està seleccionat un nivell educatiu.

– Objectius didàctics / Competències i relació amb el currículum

  • Expressar mitjaçant el moviment o amb un intrument diferents manifestacions musicals.
  • Interpretar cançons i danses apreses utilitzant les tècniques bàsiques de la veu, dels instruments i del moviment corporal.
  • Llegir i interpretar petites partitures amb els elements musicals apresos.
  • Realitzar activitats a la PDI.
  • Escoltar diferents obres, cançons o sons musicals.

      Dimensió: ELS SISTEMES INFORMÀTICS (HARDWARE, XARXES, SOFTWARE)

  •  Conèixer els elements bàsics de l’ordinador i les seves funcions.

     Dimensió: ÚS D’INTERNET

  • Utilitzar els cercadors per localitzar informació específica a Internet.
  • Usar els navegadors d’Internet.

    Dimensió: ÚS DE PROGRAMES BÀSICS

  • Usar diferents recursos i activitats amb la PDI.

Competència 1. Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord amb les tasques a realitzar.

Competència 2. Contruir nou coneixement personal mitjançant estratègies del tractament de la informació amb el supor de aplicacions digitals.

– Criteris i sistema d’avaluació

  • Interpreta cançons i danses apreses utilitzant les tècniques bàsiques de la veu, dels instruments i del moviment corporal.
  • Llegeis e interpreta petites partitures amb els elements musicals apresos.
  • Realitza  activitats a la PDI.
  • Escolta  diferents obres, cançons o sons musicals.
  • Reconeix diferents intruments i les seues famílies.

El sistema d’avaluació serà a partir d’una taula d’autoavaluació i i un altra taula pel mestre. Al finalitzar el treball es farà una opinió personal en gran grup.

 

– Seqüència d’activitats proposades.

1. DANSA CATALANA.

En aquesta activitat, els alumnes mitjançant una visialització d’un video, treballaran una dansa típica catalana.

En primer lloc la visualitzaran per despres poder representar-la per imitació.

2. ACTIVITAT DE PARTITURES PER A FLAUTA.

La meva proposta està relacionada amb l’utilització d’un wix musical, en el qual trobarem diferents partitures i activitats variades sobre cançons motivadores per als alumnes. Aquestes activitats es poden realitzar amb gran grup i també de forma individual.

En aquest cas utilitzarem la PDI per una banda, com a projector i per altra com a eina interactiva per treballar la cançó escollida per l’alumnat.

3. ACTIVITATS A LA PDI.

En aquesta proposta presentem un recull d’activitats musicals per treballar a la PDI, les quals han sigut creades amb el programa Sankoré. Aquestes activitas estan relacionades amb les families d’instruments.

 

– Educació inclusiva.

Té com a objectiu integrar l’alumnat propi de “l’ educació especial” en grups ordinaris, de manera que es produeixin classes heterogènies.

Les TIC participen en l’eliminació de barreres i ajuden a donar respostes a les necessitats educatives.

Rellevància de les TIC a l’escola inclusiva:

  • Autonomia personal amb el desenvolupament de treballs.
  • Feedback inmediat.
  • Millora l’autoconcepte i la motivació del alumnat.
  • Afavoreix la comunicació de mestres i alumnes i entre companys.