– Bloc Musical Escola Valdelors.
– Etapa de Primaria (Cicles: inicial, mitjà i superior)
A l’educació artística i en particular l’educació musical es treballa amb unes vistes de etapa, en aquest cas a l’etapa de Primaria per aquest motiu no està seleccionat un nivell educatiu.
– Objectius didàctics / Competències i relació amb el currículum
- Expressar mitjaçant el moviment o amb un intrument diferents manifestacions musicals.
- Interpretar cançons i danses apreses utilitzant les tècniques bàsiques de la veu, dels instruments i del moviment corporal.
- Llegir i interpretar petites partitures amb els elements musicals apresos.
- Realitzar activitats a la PDI.
- Escoltar diferents obres, cançons o sons musicals.
Dimensió: ELS SISTEMES INFORMÀTICS (HARDWARE, XARXES, SOFTWARE)
- Conèixer els elements bàsics de l’ordinador i les seves funcions.
Dimensió: ÚS D’INTERNET
- Utilitzar els cercadors per localitzar informació específica a Internet.
- Usar els navegadors d’Internet.
Dimensió: ÚS DE PROGRAMES BÀSICS
- Usar diferents recursos i activitats amb la PDI.
Competència 1. Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord amb les tasques a realitzar.
Competència 2. Contruir nou coneixement personal mitjançant estratègies del tractament de la informació amb el supor de aplicacions digitals.
– Criteris i sistema d’avaluació
- Interpreta cançons i danses apreses utilitzant les tècniques bàsiques de la veu, dels instruments i del moviment corporal.
- Llegeis e interpreta petites partitures amb els elements musicals apresos.
- Realitza activitats a la PDI.
- Escolta diferents obres, cançons o sons musicals.
- Reconeix diferents intruments i les seues famílies.
El sistema d’avaluació serà a partir d’una taula d’autoavaluació i i un altra taula pel mestre. Al finalitzar el treball es farà una opinió personal en gran grup.
– Seqüència d’activitats proposades.
En aquesta activitat, els alumnes mitjançant una visialització d’un video, treballaran una dansa típica catalana.
En primer lloc la visualitzaran per despres poder representar-la per imitació.
2. ACTIVITAT DE PARTITURES PER A FLAUTA.
La meva proposta està relacionada amb l’utilització d’un wix musical, en el qual trobarem diferents partitures i activitats variades sobre cançons motivadores per als alumnes. Aquestes activitats es poden realitzar amb gran grup i també de forma individual.
En aquest cas utilitzarem la PDI per una banda, com a projector i per altra com a eina interactiva per treballar la cançó escollida per l’alumnat.
En aquesta proposta presentem un recull d’activitats musicals per treballar a la PDI, les quals han sigut creades amb el programa Sankoré. Aquestes activitas estan relacionades amb les families d’instruments.
– Educació inclusiva.
Té com a objectiu integrar l’alumnat propi de “l’ educació especial” en grups ordinaris, de manera que es produeixin classes heterogènies.
Les TIC participen en l’eliminació de barreres i ajuden a donar respostes a les necessitats educatives.
Rellevància de les TIC a l’escola inclusiva:
- Autonomia personal amb el desenvolupament de treballs.
- Feedback inmediat.
- Millora l’autoconcepte i la motivació del alumnat.
- Afavoreix la comunicació de mestres i alumnes i entre companys.