Competències

Contribució de la unitat de programació al desenvolupament de les competències bàsiques.

Coneixement i interacció amb el món físic.

– Es garanteix a través dels diversos continguts que es desenvolupen al llarg de la unitat de programació.

Competència social i ciutadana.

– Prendre consciència de la necessitat de respectar el medi ambient i identificar les accions que es poden fer per preservar-lo.

– Valorar i respectar les opinions i punts de vista dels altres.

Tractament de la informació i competència digital.

– Organitzar i classificar la informació treballada.

– Observar i analitzar la informació de fotografies, videos, etc.

– Accedir a recursos educatius (activitats per a la PDI, aplicacions web, presentacions, jocs…) a Internet.

En aquest bloc sobre el medi natural podem trobar textos i altres objectes multimèdia (imatges, videos, aplicacions web, activitats per a la PDI, jocs, etc.) i ens permet adquirir coneixements al mateix temps que inciten a la participació i a la interacció motivant a l’alumnat de cicle mitjà. En ell es treballen aspectes metodològics que fan referència a competències d’àmbit digital com poden ser el “tractament de la informació i organització dels entorns digitals de treball”,  cercant, contrastant i seleccionant informació digital tot considerant diverses fonts i entorns digitals i construirnt nous coneixements personals mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals i també és treballa la competència digital que fa referència a l’ús d’”instruments i aplicacions digitals” utilitzant les funcions bàsiques de les aplicacions d’edició de textos, tractament de dades numèriques i presentacions multimèdia.

Competència en comunicació lingüística.

– Llegir i interpretar textos de diversa tipologia.

– Definir el vocabulari propi del tema.

Competència per aprendre a aprendre.

– Confeccionar un mapa conceptual i valorar la seva utilitat per a l’aprenentatge.

– Autoavaluar el grau d’assimilació dels continguts.

Competència cultural i artística.

– Reflexionar sobre la necessitat de protegir el nostre patrimoni natural.

Autonomia i iniciativa personal.

– Prendre decisions raonades per solucionar problemes i justificar les observacions.

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *