El terme d’alumnes amb necessitats educatives especials engloba a qualsevol nen o nena amb dificultats d’aprenentatge, sigui quina sigui la seva causa: problemes en el desenvolupament, condicions de risc personal, familiar o social, alumnes d’incorporació tardana,… és a dir, qualsevol alumne que necessita una sèrie d’ajuts (pedagògics o de serveis) per tal d’aconseguir els objectius educatius.
No cal dir que l’ús de les TIC amb els alumnes amb necessitats educatives especials desperta el seu interès i motivació, l’estimula, simplifica els aspectes més mecànics de la feina, augmenta la productivitat i millora l’autoestima. D’aquí que sigui tan important utilitzar el racó d’informàtica de la classe ordinària per treballar alguns aspectes concrets amb aquests alumnes.
Aquestes són algunes activitats per treballar els continguts del medi i la seva protecció amb aquests nens a l’aula, tot i que també podem treballar amb ells altres recursos educatius d’aquesta unitat didàctica com poden ser jocs, videos, webs amb activitats interactives, PDI… tenint en compte el tipus d’alumnat amb necessitats educatives especials que tinguem a l’aula.
Seqüència d’activitats proposades:
Activitat 1 – Observa les fotografies i indica quina correspon a un ecosistema terrestre o aquàtic.
Activitat 2 – Completa les afirmacions següents amb les paraules indicades a continuació:
organismes – alimentària – productors – físic – ecosistema – biològic
– El medi d’un ésser viu està compost pel medi ______________ i el medi _________________ .
– El conjunt format per la comunitat biològica i el medi físic rep el nom de ____________________ .
– Una cadena _________________ és la relació que es dóna entre diversos ___________________ d’un ecosistema quan s’alimenten un de l’altre.
– Les plantes són els organismes __________________ perquè només elles són capaces de produir el seu propi aliment.
Activitat 3 – Explica les adaptacions de l’ós polar al medi on viu:



