La tecnologia digital ha transformat la manera com les persones tenim accés a la informació i al coneixement, la manera com interactuem. De fet, la inclusió digital, entesa com a accés, competències i usos, és essencial per assegurar que els joves tinguin més oportunitats.

També cal assenyalar que enfocaments educatius com el disseny universal per a l’aprenentatge posen de relleu els avantatges que ofereixen aquestes per afavorir l’aprenentatge i la participació de tots els alumnes.
Així doncs, el desplegament de les competències digitals és indispensable per a tota persona que vulgui interactuar amb normalitat en la societat actual. Per aquest motiu, cal utilitzar a l’aula els diferents recursos que ofereix la tecnologia, ja que els recursos digitals ofereixen noves oportunitats en els processos d’ensenyament i aprenentatge en incorporar la imatge, el so i la interactivitat com a elements que reforcen la comprensió i motivació dels estudiants. Per exemple, els recursos audiovisuals com el vídeo i televisió digital, els videojocs, els portàtils, les tauletes, les pissarres digitals, taules…, entre altres que es converteixen en importants fonts d’informació i aprenentatge per atendre les necessitats dels estudiants.
En conclusió, és molt important destacar les característiques rellevants de les Tecnologies de la Informació i Comunicació com a recurs educatiu. De tal manera podem assenyalar que les TACs aplicades al procés d’ensenyament-aprenentatge aporten un caràcter innovador i creatiu, ja que donen accés a noves formes de comunicació; tenen una major influència i beneficia en major proporció a l’àrea educativa, ja que la fa més dinàmica i accessible; es relacionen amb l’ús d’Internet i la informàtica; i afecten diversos àmbits de les ciències humanes.