LECTURA RECOMANADA
Ja hem iniciat el nou any i també el segon trimestre, i tot i que a vegades es fa difícil trobar temps per tot, segur que en podem trobar per fer una bona lectura. Recomanem a les famílies, sobretot aquelles que teniu infants petits, de 3 a 6 anys la lectura del llibre A ritme d’infant. Acompanyament a nens de 3 a 6 anys, de la Cristina de Sancha, mestra d’educació infantil i primària i creadora del blog i pàgina web Marona de colors- Mami de colores.
L’autora explica, de manera senzilla i clara, conceptes claus per al desenvolupament dels nostres infants. Fa molt èmfasi en la necessitat de les criatures en tenir temps per relaxar-se, per jugar, escoltar-se i per avorrir-se. Els adults hem d’estar atents als seus interessos i necessitats i donar-los temps per fer, per créixer i ser.
Un dels apartats del llibre interessant és el de canviant les paraules on apareixen 28 maneres de demanar com ha anat l’escola per tal de canviar la frase “com ha anat l’escola avui?” i 30 frases motivadores que podem dir als infants, totes elles molt suggestives, però en podria destacar:
- Quin joc o joguina t’agrada més de l’aula? I del pati?
- Has ajudat a algú avui? I algú t’ha ajudat a tu?
- Amb quin company o companya has jugat més avui?
- No et rendeixis!
- Sí que pots!
- Digue’m, què necessites?
En el llibre també podem trobar les diferents etapes dels nostres fills i filles, com són a cada edat i què els podem demanar, el més important és respectar el seu ritme de desenvolupament, i acompanyar-los en el seu creixement.
El concepte del temps i la importància del joc, també són altres aspectes que es desenvolupen durant aquesta enriquidora lectura. A infantil només es juga! És una frase que se sol escoltar entre mestres o famílies, però és tan important jugar en aquestes etapes, que es converteix en la base de l’aprenentatge. A partir del joc l’infant explora, manipula, experimenta, descobreix…
Per acabar, destacar la importància de la relació família i escola, punt on també fa èmfasi l’autora. És rellevant crear un bon vincle entre els dos elements, ja que si des de l’inici de la relació hi ha prou confiança per comentar les preocupacions que ens puguin anar sorgint, serà beneficiós per l’infant. Tenir confiança amb les persones que treballen cada dia amb els nostres infants també els fa créixer amb més autonomia i confiança.
Espero que gaudiu de la lectura!
ARA QUE ARRIBA EL FRED…
ALGUNS CONSELLS!
La respiració és una funció prèvia a la del llenguatge i proporciona l’aire que transporta les paraules: Una bona RESPIRACIÓ és necessària per desenvolupar correctament habilitats lingüístiques.
Per tant, és IMPORTANT tenir en compte:
Una bona higiene habitual del nas: Notar quan el nas està ple de mucositat, saber mocar-se (agafar el nas amb el dit gros i l’índex, a la vegada que traiem l’aire amb força pel nas).
Curar els refredats:
*Mocar-se per eliminar la mucositat que omple la cavitat nasal i impedeix la respiració correcta.
*Prendre la medicació prescrita pels metges.
*Aplicar aigua tèbia quan el nen es renta la cara o quan es dutxa i deixar que el raig d’aigua llisqui per sobre del nas: la temperatura i la humitat de l’aigua ajuden a descongestionar la cavitat nasal.
* Intentar evitar el consum de productes làctics i, molt important!, beure molta aigua.
Prevenir processos infecciosos com:
-
Evitar refredats i otitis, vigilar al·lèrgies, amigdalitis.
-
Abrigar quan fa fred (coll, mans, peus…), vigilar que els nens i nenes no vagin descalços quan el terra és fred.
-
Evitar canvis exagerats de temperatura i d’humitat.
-
Abrigar a les nits, ja que els infants se solen destapar.
Quan s’observi una tendència o hàbit de respirar per la boca, caldria fer un DIAGNÒSTIC d’OTORRINOLARINGÒLEG, per descartar que la dificultat sigui per la presència d’una obstrucció a les vies nasals que ens permeten l’entrada i sortida de l’aire.
Per saber-ne més:
https://www.youtube.com/watch?v=11FTcSw2stY