ARA QUE ARRIBA L’ESTIU….

L‘estiu és molt llarg, per aquest motiu tant si marxeu de vacances com si us quedeu per aquí, no dubteu en llegir aquests consells que us poden ser útils per a aquests dies i que us permetran gaudir d’un estiu ben divertit!

 

                      Com veieu, l’estiu és infinit i es poden fer moltes coses, hi ha cabuda i temps per a tot, només és saber organitzar-se.

Ara!, tampoc volem que comencem un nou curs i oblidem tot el que s’ha pres al curs que estem a punt de finalitzar, per tant, proposem que també dediqueu temps a llegir, repassar continguts que ens han costat una mica més, etc……el més divertit és fer-ho amb els LLIBRES O QUADERNETS D’ESTIU. Existeixen un munt d’editorials amb propostes ben interessants i ens permetrà treballar de manera més divertida!

Inclús per anar preparant el curs que faré…

 

 

 

 

 

AH! No volem oblidadar-nos de vosaltres, mares i pares, àvies, avis, etc, per això  us volem compartir un article molt interessant que parla d’aquest període de vacances, que sovint per algunes famílies  es fa un mica llarg o complicat per compaginar horaris de les feines amb la cura dels infants.

https://criatures.ara.cat/criatures/ara-que-sacaba-curs_129_3052671.html

https://criatures.ara.cat/infancia/estiu-pantalles-piscina_1_1076082.html

Aquest últim és força interessant, ja que parla sobre l’ús de les noves tecnologies en època de vacances.

Des de l’Aula d’Educació Especial, tant la Griselda com la Mònica, us volem desitjar un SÚPER ESTIU i ens veiem a la tornada amb el nou curs escolar que arribarà ben carregat novetats en tots els sentits!!!!

     Una mega abraçada i fins al setembre!!!

SANT JORDI 2022

SANT JORDI, SANTA GINA I EL DRAÇ FELIÇ

Fa molt i molt de temps, en un castell d’un país molt llunyà, hi vivia un drac que espantava a tothom qui gosava acostar-s’hi. Estava molt sol i molt trist.

Un dia va decidir sortir al carrer per veure si així feia nous amics i amigues. El drac, però, tenia un petit problema, i és que quan es posava nerviós treia foc per la boca, pel nas i pels queixals. Quan això passava la gent corria morta de por i s’amagava.

Fins i tot es pensaven que amb les seves grans dents se’ls podria arribar a menjar. Ningú volia ser amic del drac.

Aquell dia no va ser una excepció. Tant bon punt va trepitjar la plaça de la vila, nenes i nens, petits i grans van començar a córrer i a tancar-se dins de les cases, amb pany i forrellat.

El drac va començar a posar-se molt nerviós. Cada cop treia més flames. I Més, i més… Intentava tapar-se la boca amb les potes, però el foc sempre trobava l’escletxa per colar-se. Per sort tothom ja era a casa, i no podia fer mal a ningú.

Bé, tothom tothom… potser no. Hi havia una noia que continuava caminant com si res. Era la Gina. El drac es va quedar molt estranyat de veure que la jove no corria com les altres.

– Què et passa? – li va preguntar la Gina al drac. Alguna cosa li deia que el drac necessitava ajuda.
– Parles amb mi? No et faig por?
– va preguntar sorprès el drac
– Per què m’hauries de fer por?
– va respondre la Gina
– La veritat és que no ho sé. Però tothom qui em veu s’espanta, i fuig corrents – va confessar el drac, trist- Perquè em poso nerviós i trec foc pels queixals…
– Treus foc? Uau!!! -va exclamar sorpresa la Gina
– Si poguessis controlar-ho podries fer coses molt bones! Podries donar escalfor a tot el poble, amb el teu foc podríem cuinar, i a més segur que amb la força de les teves flames, la ciutat sencera es podria il·luminar.
– No ho havia pensat mai! -va reflexionar el drac.
– Em podries ajudar a fer-ho? – va preguntar a la Gina
– No ho he fet mai, però ho puc intentar -va contestar.

I així va ser com la Gina i el drac van buscar un racó ben lluny del poble, i ben apartats de la gent, i van començar a practicar. Al principi el drac no aconseguia controlar les flames. Van tenir més d’un ensurt.

La Gina tenia preparats uns sacs de sorra i galledes d’aigua per evitar que hi hagués un incendi. Pel poble va començar a córrer la veu que la Gina era amb el drac, envoltada de flames, que era molt violent i que la vida de la noia corria perill.

Un cavaller que passava per aquella contrada, Jordi, va sentir la notícia i va decidir posar-hi remei. Va pujar dalt del seu cavall i amb una llança va dir que mataria el drac i salvaria la donzella. Quan va arribar al lloc on hi havia la Gina amb el drac, el cavaller gairebé no veia res. Estava tot ple de fum del foc.

El drac era molt i molt a prop del Jordi, tot i que el cavaller no aconseguia veure’l. Quan de sobte es va girar i va veure el gran animal darrere seu i es va espantar tant que va agafar la seva llança i va clavar-li.

– Què fas? – Va dir la Gina al cavaller Jordi
– Salvar-te – va contestar a la Gina
– Salvar-me a mi? Però si a mi no m’has de salvar de res, ja em sé cuidar sola – li va contestar la Gina- Soc aquí perquè el drac vol aprendre a controlar els seus poders. Si ho aprengués a fer el drac podria ajudar molt a tot el poble, i nosaltres podríem ajudar-lo a ell portant-li menjar i fent-li companyia. El pobre se sent molt sol. Ningú fins ara s’ha parat a escoltar-lo i a entendre què li passa.
– Aleshores no són certs els rumors? Al poble tothom diu que et té aquí tancada i que estàs en perill.
– Això no és cert! Estic aquí per ajudar-lo. Té la manta aquesta i ajuda’m a apagar el foc, corre, que no vull que es cremi tot. I així va ser com en Jordi, la Gina i el drac van començar la seva amistat.

I a poc a poc, amb el temps, el drac va aprendre a controlar el seu foc. Primer va ser un veí, a qui se li havien acabat els llumins, qui va anar a casa del drac a demanar-li que li encengués un branquilló, a canvi d’una bona sopa.

De mica en mica la gent s’anava animant i visitava el drac per demanar-li que escalivés uns pebrots amb la seva flama o els encengués la llar de foc. El drac cada dia tenia més amigues i amics amb qui s’intercanviava llibres, contes, i li portaven menjar i queviures ja cuinats amb el seu foc.

El drac no podia ser més feliç. Tan feliç que un dia, fins i tot, li van caure unes llàgrimes a terra. Les llàgrimes del drac van regar un sorral on, casualment, hi havien caigut unes llavors. I allà hi van brotar unes roses vermelles i precioses. Era el 23 d’abril.

Aquell dia van decidir fer una festa a casa el drac. Una festa amb roses i llibres. Sense estigmes, sense etiquetes ni prejudicis. Una festa que se celebraria per sempre més. La festa de Sant Jordi, Santa Gina i el drac feliç.

21 DE MARÇ, DIA INTERNACIONAL DE LA POESIA

QUÈ ÉS LA POESIA?

És l’art del llenguatge que consisteix a expressar segons un ritme, normalment el del vers, un o diversos temes, una idea, un sentiment, etc, als quals cada poeta vol donar un valor propi i universal alhora.

Omple la teva vida de poesia, era el missatge que ens feia arribar la biblioteca Serra i Moret del nostre poble per commemorar el dia mundial de la poesia.

Els més grans de l’aula d’educació especial també hem volgut participar d’aquesta activitat i hem fet les nostres càpsules poètiques. Aquí en teniu una petita mostra:

Hem escrit petits poemes sobre temes del nostre interès, que ens agraden, que aprenem a l’escola o que ens preocupen del nostre dia a dia.

Ens ha agradat molt poder participar en aquesta activitat, l’hem gaudit moltíssim!

DONES QUE HAN FET HISTÒRIA

Hola de nou!
Estem finalitzant el mes de febrer i aviat encetem un nom mes, el MARÇ, el qual com cada any el seu dia 8 celebrem el dia DE LA DONA TREBALLADORA.
I aprofitant aquest dia volíem recomanar alguns contes i llibres que parlen sobre algunes DONES interessants i que han deixat empremta o han obert alguna porta per aconseguir una societat més IGUALITÀRIA. 

Són recull d’àlbums il·lustrats en els quals les protagonistes són dones, o millor dit SÚPER-DONES, per tal que porgueu treballar-les durant tooooot l’any! Totes elles van aconseguir grans fites que les han fet formar part de la història d’aquest món. Un món masclista en el qual s’han amagat les històries de moltes d’aquestes dones. Tot aquest material els podeu trobar a les nostres biblioteques o llibreries.

       Contes de DONES que va canviar el MÓN

Lise Meitner – La física que va iniciar l’era atòmica

                               Marie Curie – El coratge d’una científica

                                     Goodall – La millor amiga dels ximpanzés

                     Agatha Christie – I les seves novel·les detectivesques

Gloria Fuertes- Poeta espanyola

Mireia Belmonte- Nedadora Queralt Castellet – Snowboard

Contes de bona nit per a nenes rebels: 1 i 2

Per si encara no els coneixeu, aquestes dues meravelles porten 100 històries (cadascun) de 100 dones extraordinàries que han canviat el món. Amb unes il·lustracions precioses captiven des del primer moment.

La nostra escola ens encanta anar i visitar les nostres biblioteques. Cada vegada són un espai on és fan una gran varietat d’activitats. Us deixem l’enllaç de la Serra i Moret de Pineda de Mar. No us perdeu la gran quantitat de coses que preparen!!!

https://bibliotecavirtual.diba.cat/pineda-de-mar-biblioteca-m-serra-i-moret

Biblioteques:

“No només per anar a llegir”

Us deixem un article molt interessant sobre com les BIBLIOTEQUES ja no són espais per només anar a llegir, sinó per altres moltes coses!!!

https://cat.elpais.com/cat/2017/07/26/actualidad/1501101827_690383.html

                   I per acabar amb una mica d’humor, us deixo una cita de Gloria Steinem:

                       “Una mujer sin un hombre, es            como un pez sin bicicleta”

 

 

 

 

 

“L’Educació és l’arma més poderosa per canviar el món” Nelson Mandela.

Benvinguts/des al bloc de l‘Aula d’Educació Especial de la nostra escola. El nostre desig és que sigui una eina on trobareu tota mena de recursos i activitats, com també suggeriments i articles interessants que de ben segur tots i totes podrem treure’n profit!

Com a escola pública catalana, estem compromesos a proporcionar qualitat i equitat i accés a l’educació per a tots els infants.  Aquesta atenció educativa a l’alumnat  parteix del marc de sistema educatiu inclusiu regulat pel decret 150/2017 de 17 d’octubre.

“L’educació inclusiva és un procés pel qual s’ofereix a tots els nens i nenes, sense distinció pel que fa a la capacitat, la raça o qualsevol altra diferència, l’oportunitat de seguir sent membres de les aules regulars i d’aprendre dels seus companys, i amb ells, a l’aula.”

Amb aquesta idea d’escola per a tothom, us volem convidar a visitar el nostre bloc, on trobareu recursos relacionats amb temes com l’educació emocional, trastorns d’aprenentatge, de llenguatge, les altes capacitats, i altres, com també recomanacions, propostes d’activitats i materials.

 

L’equip d’Educació Especial hem començat un nou curs amb molta il·lusió!!! Amb ganes de continuar aportant idees i suggeriments al nostre bloc, que anirem ampliant de mica en mica.  No et perdis les nostres recomanacions i articles o recursos d’interès.

Us deixem un fragment d’una de les ponències que ha fet la psiquiatra Marian Rojas Estapé sobre Com educar els nostre fills perquè els passi coses bones?  

Podem educar els nostres fills perquè els passin coses bones? En aquesta ponència, la psiquiatra Marian Rojas ens explica com funciona la ment dels nostres fills i filles, com gestionar les nostres emocions i com ensenyar als nostres fills a gestionar les seves pròpies emocions, impulsant-així al fet que els passin coses bones.