ESPEREM PODER GAUDIR DE MOLTES EXPERIÈNCIES JUNTS DURANT AQUEST CURS!
SOM ELS ALUMNES DE LA CLASSE DE
EI4 A
EI4 B
Aquí trobareu un recull d’activitats que són una petita mostra de què i com treballen els/les nens/es i nenes de EI 4.
ACTIVITATS EI4
- Sortida a la Biblioteca Municipal.
- Sortida a una botiga, forn de pa i al mercat municipal per comprar productes (relacionat amb el tema dels aliments).
- Fem panellets.
- Racons de matemàtiques (tot el curs).
- Racons de llengua (tot el curs).
- Càlcul mental.
- Utilització de recursos digitals.
- Activitats a la sala de llum i ombres.
- Activitats de lectura.
- Lectura i explicació de contes a la biblioteca.
- Les famílies venen a explicar un conte a la classe (al llarg del tercer trimestre).
- Maleta viatgera.
- Cantata de nadales.
- Sortida relacionada amb el tema de l’aigua.
A infantil treballem per aconseguir que els/les nens/es siguin autònoms i adquireixin les bases dels futurs aprenentatges. L’autonomia és un dels nostres objectius essencials i la treballem a través dels hàbits i les rutines diàries. Volem formar persones independents, responsables i amb confiança per superar els petits reptes de la vida quotidiana.
Establim normes essencials de funcionament que ajuden a potenciar la pertinença al grup, el respecte i la convivència.
Des de l’inici d’EI 3 es potencia l’expressió oral (adquisició de nou vocabulari, realització de pràxies, estructura de frases i el coneixement dels signes de l’escriptura). I fomentem l’hàbit de llegir, per fer que esdevinguin bons lectors i amb sentit crític.
El coneixement d’aspectes matemàtics bàsics (lògica, traç, grafia/quantitat…) es treballa als racons, mitjançant l’observació, la concentració, la manipulació i el treball conjunt dels/les nens/es.
Els racons de joc simbòlic ens permeten observar la socialització o capacitat de comunicació per arribar a acords i poder així, compartir materials. També afavoreixen l’expressió oral, la creativitat i la imaginació.
Les noves tecnologies també estan presents en el dia a dia de l’escola. Totes les aules tenen a la seva disposició una PDI i tauletes, on els alumnes poden realitzar diferents activitats, en funció del que s’estigui treballant.
Preparem als nostres alumnes per a que siguin competents i tinguin els recursos necessaris per a viure la vida amb la màxima autonomia possible.
També es fan activitats conjuntes a nivell de TOTA l’escola:
- Col·laboració amb diverses accions solidàries: dia de la Pau (recollida d’aliments per EL BANC DELS ALIMENTS de Pineda), xocolatada solidària (per la lluita contra el càncer infantil), la “Marxa popular” contra el càncer; la MARATÓ de TV3 (realitzant diferents activitats per recollir diners), GLORR (campanya de recollida de roba); ADIAM (recollida de taps), etc.
- Celebració de les festes tradicionals: castanyada, Nadal, carnaval, Sant Jordi, festa de les cultures, festa de final de curs, etc.
RUTINES DIÀRIES
El treball d’hàbits i rutines cada dia és fonamental perquè ajuda a potenciar l’autonomia i la socialització dels infants, reforcem l’autoestima i la seguretat personal.
SORTIDA A LA BIBLIOTECA MUNICIPAL
Des de P3 treballem amb els/les nostres alumnes el gust per la lectura. Una de les diverses activitats que es realitzen és la sortida a la biblioteca del poble, on ens expliquen un conte i després podem mirar els contes que allí hi ha. També coneixem a la LULUA…
ENS AGRADEN MOLT!!
BIBLIOTECA D’AULA
A l’aula també disfrutem del nostre propi racó de contes que ens anima a mirar-los de forma relaxada.
SORTIDA A UNA BOTIGA – ALIMENTACIÓ SALUDABLE
A EI 4 treballem el valor d’una bona alimentació, el menjar saludable es fomenta cada setmana ja que el dimecres és el dia de la fruita. Una de les activitats que es fa és una sortida pel poble per comprar menjar saludable, observant els aliments, esmorzant i crear bon hàbits alimentaris.
Es realitzen dues sortides, una al mercat municipal i una altra al forn de pa.
RACONS MATEMÀTICS
Treballem els continguts matemàtics de manera manipulativa. Hi ha racons on els alumnes treballen individualment i d’altres en grup. Aquesta metodologia permet que els/les nens/es treballin amb certa autonomia, que cada alumne segueixi el seu ritme d’aprenentatge i hi hagi una col·laboració entre ells, sempre, això sí amb la supervisió de dos docents.
Com els agrada treballar per racons!!!
FEM PANELLETS
Quan arriba el temps de les castanyes, els i les alumnes d’ I4 som els encarregats de preparar els PANELLETS. Amb la col·laboració de les famílies, un matí elaborem els deliciosos panellets. Els fem de coco, pinyons, ametlla, xocolata, cirera…
Aquí podeu veure una mostra d’aquesta activitat. Esperem que us agradi tant com a nosaltres!!
ACTIVITATS DE PLÀSTICA
Durant el curs de EI4 hem treballat diversos autors i diferents tècniques. Hem realitzat diferents activitats per identificar i plasmar coses semblants:
AUTORETRAT
KANDINSKY
ANTONI TÀPIES
RECURSOS DIGITALS
Els nens i les nenes utilitzen les noves tecnologies des de P3. Passen llista fent servir la PDI, fan matemàtiques, escriuen i fan dibuixos. Les tauletes són un recurs per fer activitats als racons de matemàtiques (puzzles, memorys, números…).
Els hi agrada molt i aprenen molt ràpid!!!
LES FAMÍLIES ENS EXPLIQUEN CONTES
Les famíles es senten molt implicades en la importància del treball del gust per la lectura i les convidem perquè vinguin a explicar-nos contes.
MALETA VIATGERA
Cada setmana a un nen o a una nena li toca anar a la biblioteca del poble a agafar els llibres i contes que li agraden, per portar-los a l’escola. Durant aquella setmana els mirem i llegim de forma individual, per parelles…. Aquesta activitat ens encanta!!
RACONS DE JOC SIMBÒLIC
Durant una tarda a la setmana els infants d’infantil portem a terme racons de joc simbòlic. Considerem que el joc és un moment especial per als infants, ja què aprenen a través de la manipulació, la rialla, la creativitat i la imaginació.
Què entenem per a joc simbòlic? Doncs és el joc de “fer com si”, en el que la realitat es transforma en ficció i on a través del joc lliure, conjuntament amb la quotidianitat, apareix l’aprenentatge significatiu i amb significat. Posant en pràctica aquest espai també estem fomentant el recollir i endreçar, atès que és una part molt important dins el joc.
A l’escola Aloc tenim una aula dividida en sis espais de joc lliure:
- Racó de les nines: un espai on podem trobar nines i ninos, roba per vestir, cotxets, llit i motxilles de porteig.
- Racó de la cuineta: una cuina amb menjar, plats i estris per poder cuinar com forquilla, cullera, ganivet, olles entre altres.
- Racó dels cotxes: cotxes, un pàrquing…
- Racó dels animals: Compost per varis animals domèstics, de la selva, insectes…
- Racó de les construccions: Espai per poder crear i imaginar a través dels encaixables
- Racó dels metges/sses: Compost per llits, instrumental mèdic, gasses, xeringues, esparadrap, bates, mascaretes…
CAL DIR QUE AQUEST CURS TANT ESPECIAL AQUEST ESPAI ESTÀ TANCANT, PERÒ ELS RACONS ES CONTINUEN FENT A L’AULA.
PSICOMOTRICITAT
Des de l’escola, la relació entre psicomotricitat i educació infantil és bàsica en l’evolució dels infants. Els jocs de psicomotricitat ajuden al desenvolupament no solament físic, sinó també mental. El joc, en general, és la principal motivació i font d’aprenentatge. És l’eina que utilitzen els infants per a saber i comprendre com funciona el món en què viuen.
Entre les característiques més rellevants dels jocs de psicomotricitat podem destacar les següents:
- Desenvolupament cognitiu: als infants els encanta jugar; per això, des de les sessions de psicomotricitat es fomentaran aspectes com ara la creativitat, l’empatia, la sociabilitat i la relació que estableixen amb l’entorn que els envolta.
- Desenvolupament d’habilitats i de capacitats motores: és un dels principals avantatges associats a la psicomotricitat i educació infantil. És així pel fet que l’orientació espaciotemporal, la memòria i l’atenció es consideren habilitats bàsiques per a l’aprenentatge. Es podria dir, per tant, que són requisits necessaris quan s’aprèn escriptura, lectura o càlcul.
- Aprenentatge de cooperació: durant les sessions apareixen conflictes entre els infants, entre ells aprenen a resoldre’ls.
- Activitat saludable: els jocs impliquen moviments, i per tant una despesa d’energia. També, els infants han de pensar per a poder seguir les regles del joc, per la qual cosa la seva activitat mental serà més gran.
Iniciem les sessions amb un ritual d’entrada i fem estiraments, continuem amb el joc sensoriomotor i acabem amb relaxació.
POEMA DE NADAL
US VOLEM DESITJAR
BONES FESTES
I COMPARTIR AMB VOSALTRES AQUESTA CANÇÓ
(cliqueu sobre la imatge)
Per Nadal ens agrada visitar el Centre de dia Montserrat, cantem nadales i els portem un regal als avis del poble.
SORTIDA AL AQUARIUM
Una projecte que els hi agrada molt és el treball de l’aigua, que aquest curs l’he acabat amb la sortida al Aquarium de Barcelona. Allà han après moltes coses sobre el meravellós món dels animals marins.
Coneixerem taurons, peixos pallassos, rallades, caballets de mar, meduses… Descobrirem com viuen, com respiren, com neden…