Guia didàctica

Blog de Mates

Objectius DIDÀCTICS

 

– Repassar de l’escriptura de nombres amb lletres.

– Treballar les unitats de temps.

– Repassar la divisió per dos xifres.

– Treballar els conceptes de rectes: paral·leles, rectes i perpendiculars;  i els tipus d’angles.

– Construcció i classificació de rectes i angles.

– Comparar fraccions amb la unitat.

– Simplificar fraccions senzilles.

– Sumar i restar fraccions amb el mateix denominador.

– Respectar el maquinari informatic.

– Respectar les opinions i el treball dels companys.

 

Competències bàsiques de l’àmbit digital

 

Amb el ús d’aquest bloc es pretend el treball i desenvolupament de les següents competències:

– 2. Utilitzar les funcions bàsiques de les aplicacions d’edició de textos, tractament de dades numèriques i presentacions multimèdia.

–  4. Cercar, contrastar i seleccionar informació digital tot considerant diverses fonts i entorns digitals.

–  5. Construir nou coneixement personal mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals.

– 7. Realitzar comunicacions interpersonals virtuals i publicacions digitals.

–  9. Desenvolupar hàbits d’ús saludable de la tecnologia.

 

continguts

 

– Escriure nombres amb lletres.

– Unitats de temps: any, any de traspàs, dècada, segle i mil·lenni.

– Divisió de dos xifres amb nombres naturals.

– Rectes paral·leles, secants i perpendiculars.

– Angles aguts, rectes i obtusos.

– Comparació de fraccions amb la unitat.

– Simplificació de fraccions senzilles.

– Operacions amb fraccions amb el mateix denominador. Sumes i restes.

 

Criteris d’avaluació

 

– Escriu nombres amb lletres.

– Coneix i utilitza les unitats de temps.

– Realitza divisions per dos xifres.

– Coneix els tipus de rectes: paral·leles, rectes i perpendiculars.

– Coneix els tipus d’angles: agut, recte obtús.

– Construeix i classifica rectes i angles.

– Compara fraccions amb la unitat.

– Simplifica fraccions senzilles.

– Suma i resta fraccions amb el mateix denominador.

– Respecta el maquinari informàtic.

– Respecta les opinions i el treball dels companys.

 

INStruments d’avaluació

 

L’avaluació es farà mitjançant l’observació directa a l’aula i la correcció del treball i les intervencions dels alumnes. Com instrument es farà servir una graella d’avaluació.

Escriu nombres amb lletres Coneix i utilitza les unitats de temps Realitza divisions per dos xifres Coneix els tipus de rectes: paral·leles, rectes i perpendiculars Coneix els tipus d’angles: agut, recte obtús Construeix i classifica rectes i angles Compara fraccions amb la unitat Simplifica fraccions senzilles Suma i resta fraccions amb el mateix denominador Respecta el maquinari informàtic Respecta les opinions i el treball dels companys
Alumne 1
Alumne 2
….
Seqüència d’activitats proposades

 

Vídeo explicatiu de la regla del DUC on es descriu on s’han de posar els guionets quan s’escriuen els nombres amb lletres.

Els alumnes visualitzaran el vídeo en gran grup com a eina per recordar aquesta reglaa més de com a element motivador. Després es faran exercicis a l’aula. Com el video està penjat al bloc serà accessible als alumnes que necessiten veure-lo novament.

Dimensió tractament de la informació.

 

Vídeo explicatiu i demostratiu de la divisió per dos xifres.

Els alumnes visualitzaran el vídeo en gran grup com a eina per recordar la divisió a més de com a element motivador. Després es faran exercicis a l’aula. Com el video està penjat al bloc serà accessible als alumnes que necessiten veure-lo novament.

Dimensió tractament de la informació.

 

Activitat grupal que consisteix en la elaboració d’una línea de temps d’un periode donat, elaboració d’una graella amb les dates més importants, i la publicació del treball i el comentari dels altres treballs.

Els alumnes, seguint el guió de l’activitat, hauran de cercar les dades que les falten a la xarxa. Per la construcció de la llínea de temps farán servir el procesador de textos. A més hauran de fer una graella remarcand les dates importants indican quan van ocorrer utilitzant les unitats de temps any, any de traspàs, dècada, segle i mil·lenni. Publicaran els seus treballs a l’apartat Treballs i publicacions. Finalment comentar els treballs dels altres grups.

En aquesta activitat es treballaran les quatre dimensions de les competències bàsiques de l’àmbit digital.

 

Aquesta proposta consta d’una secuencia d’activitats orientades a l’assoliment dels conceptes de tipus de rectes i angles. La primera part es centra en la organització de les paraules per tal de formar les definicions treballades i la següent de la identificació, reproducció i classificació de tipus de rectes i angles.

Els alumnes treballaran l’activitat autonomament com a medi d’assoliment dels conceptes treballats prèviament a l’aula.

Dimensió instruments i aplicacions.

 

Activitat per la PDI on es treballaran tots els continguts de fraccions proposats per aquests curs. Es treballarà en gran grup com a medi de introducció de continguts, activitat motivadora, i activitat d’assoliment. Es farà servir en diferents dies com a complement de les explicació i activitats de l’aula depenen dels continguts que s’estiguin treballant . El vídeo de la pàgina de simplificació de fraccions i l’enllaç de l’activitat interactiva estaran penjats al bloc i serà accessible als alumnes que els necessiten.

Dimensió instruments i aplicacions.

Dimensió tractament de la informació.

 

Educació inclusiva

 

La totalitat dels alumnes disposa d’ordinador amb conexió a la xarxa a casa seva. A més l’ordinador d’aula està disponible si el necessiten sempre que siga amb la supervisió d’un meste.

Fora de l’horari escolar els alumnes poden fer servir els ordinadors de la biblioteca municipal de manera gratuita.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

 
Go to Top