guia didàctica

El blog de la flauta – guia didàctica (Educació Primària)

Objectius didàctics

• Identificar l’estructura temàtica d’una obra, els seus instruments, el seu caràcter i el tempo.

• Solfejar cançons amb el nom de les notes.

• Interpretar una melodia amb les notes i els ritmes apresos.

• Conèixer i utilitzar diferents mitjans per a la recerca d’informació.

• Escoltar amb atenció.

• Desenvolupar la coordinació individual.

• Gaudir del treball en grup.

• Buscar el control corporal mitjançant el sentit musical.

• Despertar curiositat i interès pel coneixement d’obres i autors.

• Desenvolupar el sentit de l’observació, la creativitat, la imaginació i la investigació sonora.

• Reconèixer l’estructura d’una cançó.

• Valorar la música de diferents estils.

• Explorar els recursos de la flauta.

• Conèixer la grafia de les diverses notes musicals i figures rítmiques treballades.

• Fomentar la curiositat i l’interès pel coneixement d’obres i autors.

 

Competències i relació amb el currículum

Artística i cultural

— Comprendre l’art:

• Conèixer i identificar aspectes musicals bàsics del llenguatge musical.

• Identificar aspectes musicals bàsics (compàs ternari, tempo, instruments).

— Expressar-se mitjançant l’art:

• Interpretar música (interpretació d’una partitura d’una obra contemporània).

— Valorar l’art:

• Valorar les diferents manifestacions de l’art.

Aprendre a aprendre

— Motivar-se per aprendre:

• Gestionar la capacitat d’observació i concentració pròpia.

— Conèixer les seves capacitats:

• Consciència i gestió de les pròpies capacitats.

Autonomia i iniciativa personal

— Prendre decisions:

• Elegir amb criteri propi.

Tractament de la informació i competència digital

— Obtenir informació:

• Buscar informació sobre diferents manifestacions artístiques.

— Instruments i aplicacions:

• Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord amb les tasques a realitzar.

— Tractament de la informació i organització dels entorns digitals de treball:

• Cercar, contrastar i seleccionar informació digital tot considerant diverses fonts i entorns digitals.

• Construir nou coneixement personal mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals.

 

Criteris i sistema d’avaluació

• Interpretar correctament un acompanyament instrumental amb expressivitat.

• Mostrar interès i curiositat pel coneixement d’obres i autors.

•Esforçar-se per una afinació correcta en les cançons apreses.

•Mantenir una actitud positiva i receptiva en l’audició musical.

 

Seqüència d’activitats proposades

En totes les activitats, de 3r a 6è, es proposa una partitura que es treballarà a l’aula ordinària i posteriorment serà ampliada a casa per part dels alumnes. A través d’aquesta partitura s’aniran treballant els temes musicals inclosos als continguts de la Guia didàctica i l’objectiu és que l’alumnat els pugui interpretar tant amb l’ajut de vídeos de suport de la plataforma Youtube com en solitari o en formació de grup de flautes.

En algunes de les activitats proposades, com Quan les oques van al camp de 6è de Primària, es proposa també una activitat de karaoke en flauta que podrà ser interpretat tant a casa com a l’aula, a través del projector. D’aquesta manera, es podrà fer una interpretació en grup classe tot seguint les pautes a través de la projecció.

Educació inclusiva

Els alumnes amb Necessitats Educatives Especials tocaran només les primeres notes de cada compàs, de manera que aniran fent la funció de “coixí musical” (funció que acostumen a fer els orgues i fins i tot baixos), de manera que la seva interpretació seria també molt significativa dns el context de l’interpretació de les peces, però en un nivell molt més assolible, sempre personalitzant les dificultats en funció de cada alumne.

Un pensament sobre “guia didàctica

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *