Àmbit artístic

A CINQUÈ treballem l’àrea artística dividida en dues branques:

  • l’àrea plàstica
  • i l’àrea musical

A PLÀSTICA coneixem els següents artistes:

  • Frida Kahlo
  • Joan Miró

A banda d’estudiar aquests autors des de la seva biografia, trajectòria, obres més importants, etc; també intentem utilitzar diferents tècniques plàstiques tals com: el puntillisme, l’ús de les aquarel·les, modelar diversos materials per realitzar escultures en volum, dibuixar de forma lliure i/o mitjançant la imitació, pintar seguint un model donat o bé lliurement amb llapis de colors, retoladors, pintura, amb els propis dits…

Cal comentar que durant el curs anem cada any els alumnes de 5è a Besalú (municipi de la comarca de la Garrotxa on el seu nucli antic és declarada obra de bé cultural d’interès nacional) de manera que es treballa la plàstica interrelacionada amb la resta d’àrees (medi, matemàtiques, llengües, etc).

També treballem l’autoretrat durant el primer trimestre a través de la Frida kahlo

A continuació us deixem unes mostres de com treballem.

FRIDA KAHLO

Ens caricaturitzem segons l’estil Frida Kahlo

JOAN MIRÓ

Treballem el nom propi a l’estil Joan Miró

Hem treballat l’escultura de “LA DONA I L’OCELL

També hem estudiat l’escultura “Una parella d’enamorats

També treballem alguns dels seus quadres més importants, tals com:

“El gos davant del sol”

“Dona, ocell i estrella”

“La capella”


………………………………………………………………………………

A MÚSICA coneixem els següents conceptes:

  • Lectura i afinació de les notes musicals.
  • Anàlisi de partitures i músiques.
  • Les emocions enllaçades amb la música.
  • Cant de partitures amb dues veus.
  • Lectura de partitures a través de la percussió corporal.
  • Pràctica de diferents ritmes: peus i mans. (bodypercussion)
  • Danses tradicionals
  • Reconèixer músiques de diferents èpoques.
  • Conèixer i reconèixer diferents estils musicals.

La CANTATA, és una trobada de tots els nens/es de les diferents escoles de primària de Pineda que es realitza al finalitzar el 2n trimestre en el recinte de Can Xauvet. Sol estar emmarcat per un tema central, per exemple: la Pau, el mediambient… i durant tot el segon trimestre es treballen una sèrie de cançons a les aules, prèviament acordades per la comissió de la cantata per tal de cantar-les conjuntament aquell dia.

A banda d’estudiar aquests conceptestambé treballem la música relacionada amb les celebracions i/o festes tradicionals. És a dir, amb el Nadal, amb el Dia de la Pau, amb el Carnaval, etc.