Programació: raonament lògil i resolució de problemes

Títol: Raonament lògic i resolució de problemes.

Nivell educatiu: 4t de primària

Objectius didàctics:

  • Utilitzar raonaments matemàtics i de lògica.
  • Utilitzar les TIC per a resoldre enigmes matemàtics.
  • Comprendre, interpretar, argumentar i solucionar de forma correcta la solució  d’un problema.
  • Resoldre gràficament problemes de la vida quotidiana.
  • Saber trobar diferents estratègies i solucions a un mateix problema o enunciat.
  • Agafar agilitat i rapidesa de càlcul mental.
  • Reconèixer quantitats i relacions matemàtiques en situacions quotidianes.
  • Desenvolupar l’interès i l’esforç per l’aprenentatge de les matemàtiques.
  • Interpretar la informació de dades procedents de diferents fonts de manera clara, precisa i ordenada.

Competències digitals:

En el meu projecte  es desenvolupa la dimensió INSTRUMENTS I APLICACIONS, on treballarem la competència digital : seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord amb les tasques a realitzar.

També treballarem  les competències:

  • Autonomia i iniciativa personal
  • Competència per aprendre a aprendre
  • Competència lingüística
  • Traduir un problema a una representació matemàtica i emprar conceptes, eines i estratègies matemàtiques per resoldre’l.
  • Totes les competències de l’àmbit matemàtic.
    Criteris i sistema d’avaluació:
    – Comprovar si saben interpretar,  llegir i escriure els resultats dels problemes.
    – Saber resoldre problemes fent servir diferents estratègies.
    – Selecciona, analitza i processa la informació treballada per tal de poder sintetitzar-la.
    – Avaluar als alumnes mitjançant l’observació directa i sistemàtica del treball que es realitza, observació de la qual es van fent les corresponents anotacions tenint en compte els criteris d’avaluació: interès, participació, treball i aprenentatge.

    – Col·labora i coopera en el treball en grup o per parelles, respectant els companys i les companyes, les seves opinions i dialogant per a posar-se d’acord.                                                                                                                                                                                                                                Activitats proposades: 

    A la pàgina de Recursos hi trobareu un seguit d’activitats per poder treballar amb els alumnes  fent ús de la PDI:

  • Activitats amb el programari de la PDI
  • Problemes el Quinzet
  • Exercicis per al desenvolupament de la intel·ligència.
  • Matemàtiques a primària.
  • Joc del tangram.
  • Enigmes matemàtics.

             Educació inclusiva:

  • Si els alumnes han de seguir un pla individualitzat d’educació inclusiva adaptarem les activitats segons les necessitats de cada nen en cada moment i adaptades  al seu ritme de treball. Tindrem molt en compte el seu procés maduratiu.
  • Totes les activitats adaptades al seu currículum  han d’estar  revisades i aprovades per l’equip de psicologia de l’escola.
  • Considerem que és molt important trobar i utilitzar eines que fomentin  un aprenentatge motivador i significatiu.