Títol: Raonament lògic i resolució de problemes.
Nivell educatiu: 4t de primària
Objectius didàctics:
- Utilitzar raonaments matemàtics i de lògica.
- Utilitzar les TIC per a resoldre enigmes matemàtics.
- Comprendre, interpretar, argumentar i solucionar de forma correcta la solució d’un problema.
- Resoldre gràficament problemes de la vida quotidiana.
- Saber trobar diferents estratègies i solucions a un mateix problema o enunciat.
- Agafar agilitat i rapidesa de càlcul mental.
- Reconèixer quantitats i relacions matemàtiques en situacions quotidianes.
- Desenvolupar l’interès i l’esforç per l’aprenentatge de les matemàtiques.
- Interpretar la informació de dades procedents de diferents fonts de manera clara, precisa i ordenada.
Competències digitals:
En el meu projecte es desenvolupa la dimensió INSTRUMENTS I APLICACIONS, on treballarem la competència digital : seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord amb les tasques a realitzar.
També treballarem les competències:
- Autonomia i iniciativa personal
- Competència per aprendre a aprendre
- Competència lingüística
- Traduir un problema a una representació matemàtica i emprar conceptes, eines i estratègies matemàtiques per resoldre’l.
-
Totes les competències de l’àmbit matemàtic.Criteris i sistema d’avaluació:– Comprovar si saben interpretar, llegir i escriure els resultats dels problemes.– Saber resoldre problemes fent servir diferents estratègies.– Selecciona, analitza i processa la informació treballada per tal de poder sintetitzar-la.– Avaluar als alumnes mitjançant l’observació directa i sistemàtica del treball que es realitza, observació de la qual es van fent les corresponents anotacions tenint en compte els criteris d’avaluació: interès, participació, treball i aprenentatge.
– Col·labora i coopera en el treball en grup o per parelles, respectant els companys i les companyes, les seves opinions i dialogant per a posar-se d’acord. Activitats proposades:
A la pàgina de Recursos hi trobareu un seguit d’activitats per poder treballar amb els alumnes fent ús de la PDI:
- Activitats amb el programari de la PDI
- Problemes el Quinzet
- Exercicis per al desenvolupament de la intel·ligència.
- Matemàtiques a primària.
- Joc del tangram.
- Enigmes matemàtics.
Educació inclusiva:
- Si els alumnes han de seguir un pla individualitzat d’educació inclusiva adaptarem les activitats segons les necessitats de cada nen en cada moment i adaptades al seu ritme de treball. Tindrem molt en compte el seu procés maduratiu.
- Totes les activitats adaptades al seu currículum han d’estar revisades i aprovades per l’equip de psicologia de l’escola.
- Considerem que és molt important trobar i utilitzar eines que fomentin un aprenentatge motivador i significatiu.