VISITES CULTURALS A REUS I A CAMBRILS

L’ÚLTIM TRIMESTRE DEL CURS HEM TREBALLAT EL PROJECTE DELS MUNICIPIS DEL NOSTRE ENTORN.
HEM SITUAT SALOU DINS ELS MAPES DEL MÓN, D’EUROPA, D’ESPANYA I DE CATALUNYA.

UN COP SITUAT, BUSQUEM A GOOGLE EL MAPA DE SALOU I ENS SURTEN ELS MUNICIPIS QUE TENIM AL NOSTRE ENTORN.
DECIDIM ESTUDIAR TRES MUNICIPIS (TARRAGONA, REUS I CAMBRILS) I COMPAREM LA SEVA POBLACIÓ, LA SEVA ALÇADA, LA SEVA SUPERFÍCIE I COMPAREM ELS MUNICIPIS D’INTERIOR I ELS DE COSTA.
TAMBÉ VALOREM SI ÉS UN POBLE O UNA CIUTAT.
INVESTIGUEM SOBRE COM PODEM MOURE’NS EN TRANSPORT PÚBLIC D’UNA POBLACIÓ A L’ALTRA: HORARIS, PREUS, ETC.
CALCULEM QUANTS DINERS NECESSITEM PER ANAR TOTS A VISITAR REUS I CAMBRILS.
PER ÚLTIM LLEGIM SOBRE ELS ESPAIS MÉS INTERESSANTS PER VISITAR A CADA UN DELS MUNICIPIS.
A REUS VISITEM DIFERENTS EDIFICIS MODERNISTES, LA BIBLIOTECA DEL CENTRE DE LECTURA, LA PLAÇA MERCADAL, LES PEIXETERIES VELLES, EL MUSEU DE LA FESTA MAJOR I LA SALA NOBLE DEL PALAU BOFARULL.
A CAMBRILS FEM UN PASSEIG D’UNA HORA EN CATAMARAN I PUGEM A UN TRENET TURÍSTIC QUE ENS FA UN RECORREGUT PEL CASC ANTIC DE LA POBLACIÓ.
DOS DIES INTENSOS ON HEM APRÈS MOLT I HEM TREBALLAT L’AUTONOMIA PER SABER-NOS MOURE PEL NOSTRE ENTORN.

A LA SIEI VISITEM LA BIBLIOTECA DOS COPS AL MES

ELS ALUMNES DE LA SIEI ESTEM AGAFANT HÀBIT DE LECTURA. SABEM QUE A LA BIBLIOTECA MUNICIPAL DE SALOU PODEM ACCEDIR AL PRÉSTEC DE LLIBRES, I PER AIXÒ CADA QUINZE DIES, ELS DIMECRES AL MATÍ FEM UNA VISITA A LA BIBLIOTECA PER TRIAR UN NOU LLIBRE I TORNAR EL QUE JA HEM LLEGIT A LA SIEI EN LA NOSTRA ACTIVITAT DIÀRIA DE 15 MINUTS DE LECTURA.
HEM DESCOBERT EL MÓN APASSIONANT DELS LLIBRES, QUE N’HI HA PER TOTES LES EDATS I INTERESSOS, I QUE ENS ENGANXA I ENS FA CRÉIXER I DESCOBRIR NOVES HISTÒRIES I AVENTURES.
TENIM EL NOSTRE CARNET I PODEM FER US TAMBÉ DELS ORDINADORS.
ENS ENCANTA LA NOVA ACTIVITAT DE BIBLIOTECA!!!

A LA SIEI SOM PIGALLS

A LA SIEI TENIM UNA COMPANYA QUE MALAURADAMENT S’HA QUEDAT SENSE VISIÓ.
ELS SEUS COMPANYS I PROFESSORS HEM DECIDIT QUE PER TAL D’AJUDAR-LA ENS HEM DE POSAR A LA SEVA PELL I ENTENDRE COM ES SENT.
PER AIXÒ UN DIA ENS VAM TAPAR ELS ULLS ELS UNS ALS ALTRES I ENS VAM MOURE PER L’INSTITUT FENT DE PIGALLS ELS UNS ALS ALTRES.
ARA JA ENTENEM COM ES SENT LA NOSTRA COMPANYA I QUE NO ÉS FÀCIL LA SEVA NOVA SITUACIÓ.
ENTRE TOTS L’AJUDAREM!!!

TALLER DE CUINA: MUG CAKES

A LA SIEI DECIDIM FER UN TALLER DE CUINA: FAREM MUGCAKES!!
PRIMER BUSQUEM LA RECEPTA A INTERNET.
CALCULEM QUANTS INGREDIENTS NECESSITEM PER TOTS ELS ALUMNES I PROFESSORS QUE ESTAREM FENT L’ACTIVITAT.
AMB LA LLISTA DE LA COMPRA ANEM AL SUPERMERCAT I COMPREM TOTS ELS INGREDIENTS.
A LA SIEI NETEGEM BÉ LES TAULES I ENS ANEM PASSANT ELS INGREDIENTS PER FER LA RECEPTA.
DESPRÉS DE REMENAR BÉ TOTS ELS INGREDIENTS POSEM EL GOT AL MICROONES I EN NOMÉS 3 MINUTS LA CUP CAKE ESTÀ LLESTA.
BONÍSSIMA!!!!!

EL JARDÍ DE LA SIEI

ARRIBA LA PRIMAVERA I A LA SIEI DECIDIM CANVIAR L’HORT PER UN JARDÍ.
PRIMER NETEGEM BÉ TOT EL PLANTER DELS MATOLLS I REMOVEM BÉ EL TERRA.
DESPRÉS LES PROFESSORES VAN A COMPRAR PLANTES AMB FLORS PER FER UN JARDÍ BEN BONIC!
QUAN ARRIBEN AMB LES PLANTES LES COL•LOQUEM PER FER UN DISSENY QUE ENS AGRADI A TOTS.
UN COP LES TENIM DISTRIBUÏDES, TRAIEM LES TORRETES, FEM UN FORAT A TERRA I ANEM PLANTANT TOT EL QUE HEM COMPRAT!
AFEGIM UNA MICA DE TERRA DE LA BONA AL VOLTANT, I LES REGUEM BÉ.
ARA LES CUIDAREM CADA DIA PERQUÈ EL JARDÍ CONTINUÏ AIXÍ DE PRECIÓS FINS QUE ACABI EL CURS!!

CUINEM FAVES DE L’HORT

EL PASSAT MES DE DESEMBRE A LA SIEI VAM PLANTAR FAVES A L’HORT.
DESPRÉS DE 4 MESOS DE REGAR, TREURE LES HERBES, ENFILAR LES FAVERES A LES CANYES, I CUIDAR-LES AMB MOLT D’AMOR, LES FAVERES VAN DONAR EL SEU FRUIT.

PRIMER VAM VEURE COM SORTIEN LES FLORS, I DESPRÉS AQUESTES FLORS ES VAN CONVERTIR EN PETITES FAVES QUE AMB L’AJUDA DE LES PLUGES DEL MES D’ABRIL VAN CRÉIXER I LES VAM HAVER DE COLLIR.

QUAN VAM TENIR LES FAVES A LA SIEI VAM DECIDIR ENTRE TOTS QUE LES CUINARÍEM AMB CEBA I BACÓ.
VAM ESCRIURE ELS INGREDIENTS QUE NECESSITÀVEM I EL QUE ENS FALTAVA HO VAM ANAR A COMPRAR ENTRE TOTS AL SUPERMERCAT.
AL DIA SEGÜENT VAM FER UN TALLER DE CUINA EN EL QUE ENTRE TOTS VAM DESGRANAR LES FAVES, VAM PARTIR LA CEBA I VAM SOFREGIR TOTS ELS INGREDIENTS.

LA MILLOR PART VA SER AL FINAL, QUAN ENTRE TOTS ENS LES VAM MENJAR!!! BONÍSSIMES!!!!

AL SIEI TREBALLEM ELS VOLCANS

DURANT AQUEST PRIMER TRIMESTRE, ELS COMPANYS I COMPANYES DEL SIEI HEM TREBALLAT EL PROJECTE DELS VOLCANS.

HEM APRÈS COM ÉS UN VOLCÀ PER FORA I COM ÉS PER DINS, QUÈ ÉS I ON S’UBICA EL CINTURÓ DE FOC, QUI SÓN ELS CIENTÍFICS QUE ELS ESTUDIEN I TAMBÉ HEM APRÈS QUINES PARTS TENEN.

PER ÚLTIM, VAM FER UN EXPERIMENT MOLT CURIÓS: VAM FER ERUPCIONAR UN VOLCÀ AMB PINTURES. A CONTINUACIÓ US MOSTREM LES IMATGES DELS NOSTRES VOLCANS:

COMPOSTATGE AL SIEI – “ESCOLA VERDA”

EL COMPOSTADOR DEL SIEI JA FA SETMANES QUE ESTÀ EN FUNCIONAMENT.

PRIMER VAM COMENÇAR A OMPLIR-LO AMB FULLES SEQUES. DESPRÉS, DAMUNT DE LES FULLES HI VAM ANAR AFEGINT MATÈRIA ORGÀNICA.

EL COMPOST ES FA AMB RESTES DE FRUITA, FULLES I PLANTES SEQUES, PELLS DE PATATES, RESTES DE VERDURES, CLOSQUES D’OUS, ETC… PERÒ NO SÓN APTES PER AL COMPOSTATGE NI LES RESTES DE CARN NI LES RESTES DE PEIX PERQUÈ FAN MALA OLOR I ATREUEN MASSA INSECTES.

REAPROFITEM LA BROSSA ORGÀNICA QUE GENEREM A CASA I LA CONVERTIM EN COMPOST. AQUEST COMPOST ENS SERVIRÀ D’ADOB PER L’HORT DEL SIEI.

DE TANT EN TANT, HO REMENEM TOT AMB UNA FORCA PER AIREJAR LA MATÈRIA ORGÀNICA I FACILITAR EL PROCÉS DE COMPOSTATGE.

AIXÍ COMPLETEM EL CICLE DE LA MATÈRIA ORGÀNICA I AJUDEM A FER UN MÓN MÉS SOSTENIBLE!

AQUESTA ACTIVITAT S’EMMARCA DINS DEL PROJECTE D’ESCOLA VERDA DEL NOSTRE INSTITUT.