Escola TERESA MIQUEL i PÀMIES, Reus (Tarragona)
Compartir és construir. Una escola de totes i per a totes
Mesures universals, organització d’aula, materials i recursos.
Col·legi LA SALLE TORREFORTA (Tarragona)
Recursos SIEI per donar suport al professorat
Escola SANT SEBASTIÀ, Els Pallaresos. (Tarragona)
Elaboració de material: Adaptació de contes, que s’expliquen habitualment a l’aula, amb Pictogrames i són sensorials. Mentre s’explica el conte l’alumne o alumna és actiu i protagonista i de la mateixa manera sobretot amb l’alumnat TEA , practiquem l’acte d’assenyalar, l’atenció sostinguda i la imitació com a base per l’aprenentatge.
Programa de la Jornada de Cloenda
Programa:
Acte de Cloenda de la Formació per centres amb nou SIEI, curs 2020/21
Dimecres 26 de maig de 17h a 19h30
Emissió pel canal del YouTube: https://youtu.be/lbhqEPdtIsY
17h Presentació i inauguració de la jornada a càrrec de l’Imma Reguant, sub-directora general d’Educació Inclusiva.
17h15 Sortir d’aquesta amb optimisme, Victor Küppers, llicenciat en ADE i Doctor en Humanitats. Formador i conferenciant. Professor a la UB i UAB.
18h Work-cafè
18h10 Presentació simultània de vuit taules on compartirem bones pràctiques educatives
Canal: Enllaç al Teams que us ha arribat al correu personal o podeu entrar a l’article amb els enllaços, serà públic el mateix dia 26 de maig.
Taula 1: LA FOTO DEL CENTRE, COM TREBALLEM?Organització de l’atenció a la diversitat del centre | Taula 2: LA FOTO DEL CENTRE, COM TREBALLEM?Organització de l’atenció a la diversitat del centre | Taula 3: VETLLAR PERQUÈ LA MIRADA DELS I LES DOCENTS SIGUI COMPARTIDA. Estratègies del treball en equip i coordinacions amb el professorat | Taula 4: CANVI DE MIRADA DEL CENTRE. Mesures Universals i personalització. |
Taula 5: CANVI DE MIRADA DEL CENTRE. FILOSOFIA DE LA COMUNITAT EDUCATIVA. Mesures Universals i personalització | Taula 6: AVALUACIÓ FORMATIVA I FORMADORA. INSTRUMENTS D’AVALUACIÓ. L’avaluació per competències | Taula 7: PERSONALITZACIÓ I COMPROMÍS AMB ELS APRENENTATGES. Recursos i materials didàctic | Taula 8: Estratègies de treball en equip amb l’alumnat: Cooperació, cohesió, vincle, educació emocional… Metodologies |
19h Cloenda
Emissió pel canal del YouTube: https://youtu.be/lbhqEPdtIsY
220210526 PROGRAMA (Versió PDF)
CARTELL de la Jornada
PRESENTACIÓ del BLOC
Aquest Bloc apareix com resultat de la Formació per a centres amb nou SIEI i les aportacions dels seus i les seves participants.
Què es pot trobar:
- Presentació de la Jornada de CLOENDA de la Formació per a centres amb nou SIEI, curs 2020/21
– Programa
– Inscripció a la Jornada i les Taules de bones pràctiques
- Repositori de bones pràctiques
Suport intensiu per a l’escolarització inclusiva (SIEI)
Avançar cap a escoles per a tothom, implica que tot l’alumnat pugui participar i aprendre en els mateixos entorns escolars i obtingui una resposta ajustada a les seves singulars necessitats. És un procés de millora constant en el que s’ ha d’involucrar tota la comunitat educativa.
Hi ha un canvi de perspectiva des de la qual entenem la necessitat de suport educatiu: no ens centrem en el dèficit sinó que s’entén que la necessitat de suport sorgeix de la interacció entre les característiques de la persona i les de l’entorn.
Intensius http://xtec.gencat.cat/ca/curriculum/diversitat-i-inclusio/mesures-i-suports/intensius/
SIEI http://xtec.gencat.cat/ca/curriculum/diversitat-i-inclusio/mesures-i-suports/intensius/siei/
- NODES inclusiva https://projectes.xtec.cat/educacioinclusiva/