L’avaluació de l’alumnat SIEI a l’INS LES CINC SÈNIES
La nostra avaluació del centre ens permet aplicar un sistema inclusiu, basat en la no reducció de continguts “per se” o en la desaparició de certs temes ( baixes expectatives de l’alumnat) evitant caure en una avaluació temàtica, fonamentada en la tria dels continguts enlloc de la gradació dels objectius.Oblidar la fal·làcia de temes difícils o fàcils.
Insistir en l’anticipació i la negociació dels objectius. D’aquí la finalitat del DOC. És una eina de planificació tant pel professorat com per l’alumnat. Però no és inamovible. Per augmentar la seva eficàcia cal reajustar-la a la situació i condicions d’aprenentatge. Evitar caure en el parany de posar-ho tot perquè apareix escrit. I replantejar-se la pròpia pràctica si contínuament no complim el que hem anticipat. Què ens vol indicar?: manca de coneixement de l’alumnat, etc.
c) El concepte diversificat implica graduació en nivells d’assoliment. Aquí incorporem dues novetats:
c.1. Apostem per la terminologia de la neus Santmartí d’avaluar és aprendre i substituïm la nota qualitativa indicada pel Decret ( NA, AS, AN, AE) per la seva terminologia: novell, aprenent, avançat i expert.
c.2. Reivindiquem una mirada positiva al nivell Novell, per això ens agrada el terme i que es vegi, no com una penalització sinó com el primer pas a fer. També ens serveix en alguns casos per detectar percepcions no idònies ( Neus Santmartí no del tot identificades i superades,sobretot per l’alumnat Aprenent). Aprofitar per consolidar aquestes percepcions.
c.3 La graduació en sis nivells:
4 |
3 |
2 |
1.3. |
1.2 |
1.1. |
EXPERT |
AVANÇAT |
APRENENT |
NOVELL O Novell avançat |
NOVELL bàsic |
NOVELL inicial |
c.d. Fer coincidir la gradació de l’alumnat ordinari amb SIEI per dignificar el resultat i animar al canvi de columna, veritable objectiu de l’avaluació competencial i tenir tota la visió global ajuda a avançar i és inclusiu. Si fem una avaluació paral·lela no són objectius inclusius.