Per utilitzar els materials multimèdia, primer de tot s’ha de tenir en compte quins objectius es volen aconseguir amb el seu ús. Com la majoria de coses, tot té uns avantatges i uns desavantatges.
Poder utilitzar les TIC per a l’ús de material multimèdia és una font de motivació per a molts alumnes, la qual cosa afavoreix la seva implicació en la matèria, es pot treballar cooperativament amb altres companys i companyes de classe, compartir recursos, fomenten la responsabilitat en el treball i, mitjançant l’ús de rúbriques, poden observar si compleixen els criteris i objectius mitjançant els quals es podran autoavaluar i ser avaluats/des per la persona responsable de la matèria. A més, aquest tipus de diàmica permet un treball competencial.

Tot i els nombrosos avantatges que presenta l’ús de les TIC i els materials multimèdia, existeixen inconvenients, tant pel centre com per l’alumnat. Per un costat, hi ha molts centres educatius que no disposen dels recursos necessaris per poder treballar competencialment utilitzant les TIC i això provoca problemes organitzatius en el centre i en les pròpies matèries; a part que hi ha una part del professorat que no està preparat per a treballar d’aquesta manera. Quant als alumnes, reben un excés d’informació que generalment no són capaços d’assumir i interioritzar, fet que provoca un desinterès pel tema que s’està treballant, només busquen la forma, perden l ‘hàbit d’estudi i de treball i poden arribar a sentir frustració quan se’ls avalua pels continguts que han estat treballant però que no han estat atents perquè la interacció amb els recursos multimèdia i la creativitat per jugar amb ells semblen més importants.
Recercatic: avantatges i inconvenients en l’ùs de les TIC.
Usos educatius del blogs. Recursos, orientacions i experiències per a docents.
L’ús didàctic dels mitjans de comunicació i les TIC a l’educació infantil. Débora Chomski
