L’espai dels tallers també vol ser un espai de dià leg dels estudiants amb persones que en aquests moments estan desenvolupant prà ctiques de treball comunitari. Aixà assolirem una percepció més realista del que són i el que representen aquest tipus de prà ctiques professionals.
Objectius docents:
- Presentar experiències explicades pels seus protagonistes o per nosaltres mateixos.
- Presentar trajectòries professionals de desenvolupament comunitari explicada per ells  o nosaltres mateixos.
- Debatre entorn de les aportacions dels professionals.
Activitat
Aquesta activitat es desenvolupa en diferents sessions de treball. Mitjançant diferents formats (visites, xerrades, documentals, anà lisi de cas) professionals ens explicaran diverses experiències en la que està treballant actualment, aixà com diferents recorreguts més amplis, rememorant experiències de desenvolupament comunitari i aprenentatges obtinguts al llarg de les
seves trajectòries professionals.
Prèviament a les visites, treballarem en petit grup preparant dues preguntes a realitzar per tal d’aclarir dubtes, demanar, plantejar algun dilema, satisfer alguna curiositat, etc. Després es tracta d’animar un debat entorn de les aportacions dels professionals. Finalment, en petit grup haureu d’elaborar un breu anà lisi de l’estructura, procés, projecte, etc. a partir de les preguntes proposades més endevant.
Tant les propostes com els anà lisis i els debats s’hauran de publicar en aquest blog.
Qüestions per a continuar el debat
1. Es tracta d’una intervenció comunità ria? Per què?
2. Explica breument en què consisteix la intervenció.
3. Identifica les diferents fases de la intervenció (fent referència al document, xerrada, documental, etc.).
4. Quins productes/instruments sorgeixen del procés?
5. A classe hem parlat de que INFORMACIÓ, COORDINACIÓ, INVESTIGACIÓ,
PROGRAMACIÓ/AVALUACIÓ i SISTEMA D’ORGANITZACIÓ INTERNA són els elements permanents de la metodologia comunità ria. Identifica’ls i esposa la seva concreció al procés que estem analitzant.
6. En la teva opinió, quins son els punts forts i els febles de les experiències explicades?
7. Quines caracterÃstiques personals, coneixements, capacitats i habilitats ha de tenir un professional per a poder desenvolupar experiències exitoses de treball comunitari?
8. La presència d’alguna forma d’intervenció comunità ria en l’exercici professional, ajuda a comprendre la significació de l’animació sociocultural o el desenvolupament comunitari?
9. Què aporta l’experiència a la nostra Terà pia Antishock?

Deixa un comentari