LA FOTOGRAFIA EN LES AULES

0

L’ús de la fotografia en l’aula ens ofereix la possibilitat de crear situacions d’aprenentatge on els infants, a través de la participació activa, van construint i creant el seu propi pensament. A través d’aquest recurs podem crear moltes propostes i experiències que siguin interessants per als infants i que ens permetin treballar les diverses àrees d’aprenentatge.
Queda clar que l’escola ha de connectar amb els interessos dels nens i aprofitar la seva curiositat per tant la fotografia és un recurs clau en l’actualitat.
Els nens estan acostumats a les fotografies, ja que només necessitem un telèfon mòbil per capturar imatges de forma instantània. Després de fer una foto els nens volen mirar la seva imatge immediatament, els agrada comprovar i observar que la imatge capturada és una representació d’ells mateixos i ho troben molt divertit.
Com he dit anteriorment, l’ús de les fotografies a l’aula possibiliten la creació de situacions d’aprenentatge i ens permet treballar totes les àrees de coneixement i d’experiència en educació infantil. Algunes idees i propostes didàctiques són les següents:
– Treballar les emocions: per a treballar les emocions a l’aula cada nen triarà una emoció i farem una fotografia de les diferents expressions: cara de tristesa, pena, alegria, por… Després, podem projectar les imatges en la pissarra digital i entre tots escriure sota la foto el nom de les emocions representades.
– Treballar la seqüència temporal: per a treballar el raonament a través de la seqüència temporal farem fotos de diferents moments del dia i després els ordenarem temporalment: entrem a classe, ens fiquen la bata, esmorzem, anem al pati…
– Treballem el llenguatge escrit i oral: farem fotos de diferents parts de la classe i després hem de trobar objectes que comencen per una determinada lletra.
Totes aquestes propostes representen només algunes idees de totes les activitats que podem fer a l’aula.
Actualment la majoria d’escoles disposen de tauletes amb càmera de fotos, és un element fàcil i motivador pels nens, per tant, és un recurs que hem d’aprofitar.

Trencaclosques peixos

CURSOS SYMBALOO

Contes infantils

Contes infantils

ÀUDIO INFANTIL DITA I POEMA

0

Dita de primavera: “Oroneta arribada, primavera començada·

COL·LABORACIÓ

Estén bé les ales
que jo bufaré;
pujaràs als núvols
i t’hi mantindré.
Tu, de tan enlaire,
em veuràs petit;
jo, de tant bufar-te,
quedaré rendit.
Quan tornis a terra
no m’has d’oblidar:
ja cal que em preparis
un bon berenar!

(Escaleta al vent, Joana raspall)

Sons de l’entorn i la natura.

0

Cascada, mussol, granota, cavall, porc i pollets

Escola Prat de la Riba

El Romaní

0

El Romaní és el nom de la classe de nens de cicle inicial. El grup està format per 7 nens i 7 nenes de primer i segon d’educació primària.

L’escola es basa en uns principis bàsics on la diversitat i el plurilingüisme són part de la seva riquesa. Es tracta d’una escola crítica, creativa i innovadora on l’alumne té un paper actiu en la construcció del seu aprenentatge.

A més, és una escola que fa conèixer a l’alumnat els valors democràtics i de respecte pels drets humans. Però sobretot, que funciona d’acord amb aquests valors i procura projectar-los sobre l’entorn.

En definitiva és una escola respectuosa amb les diferències individuals, preocupada per la participació de totes les persones implicades en l’educació dels nens i respectuosa amb els problemes ambientals.