TRENCACLOSQUES AMB LA FOTOGRAFIA D’UN ELEFANT

Publicat dins de General | Deixa un comentari

AMB ULLS DE NEN

Les càmeres digitals, ja sigui en format càmera o en altres dispositius com tables i telèfons mòbils, formen part del dia a dia en els infants ja que des de ben petits han vist utilitzar-les als seus familiars més pròxims. Habitualment, els adults fem fotografies de llocs i persones per tal de mantenir-ho en el record, en canvi, els infants fan fotografies pel simple plaer que els hi proporciona, i en realitzen de qualsevol detall que tenen a l’abast i els hi crida l’atenció. Per aquest motiu, a través de la seva fotografia, els adults també podem apreciar aspectes i detalls que a nosaltres ens passen desapercebuts i per ells tenen significat.

Pel que fa a l’ús de les càmeres dins l’aula, crec que pot ser un gran recurs per tal que els infants coneguin i aprenguin el seu funcionament i puguin veure i experimentar totes les possibilitats que els hi pot oferir aquesta eina digital.  Els infants aprenen a través dels sentits, manipulant i experimentat i per tant la càmera fotogràfica els hi permet un aprenentatge participatiu on l’alumne serà autònom i protagonista del procés educatiu.

Crec que la càmera digital es podria utilitzar per treballar en diferents projectes d’aula i de forma transversal en diferents àrees. Per exemple, es podria incloure en el projectes de les plantes fent fotografies a diferents arbres i plantes que trobéssim en una sortida del bosc, un altre exemple, seria plantar una planta a l’aula i fer una fotografia cada mes per finalment poder veure tota la seva evolució. Altres activitats podrien ser fer una sortida al poble on hagin de fer fotografies a totes les lletres i número que trobessin pel carrer (matricules de cotxes, noms de carrers, noms de les botigues, senyals de tràfic,..) també podrien fotografiar de forma lliure el que ells consideressin. Així doncs, una vegada a l’aula es pot treballar l’expressió oral i escrita de tot allò que s’ha observat. També seria una bona eina per captar cares d’emocions dels companys o persones. En definitiva, és un recurs que es pot utilitzar de diferents maneres desenvolupant la seva creativitat i imaginació.

Així doncs, a través de l’ús de les càmeres podran observar, comunicar i adquirir nous coneixements.  Com deia l’escriptor Victor Motonya “la ilustración es un poderoso medio de comunicación y un excelente recurso didáctico en el sistema educativo”.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

JOC D’ESCOLTA

Endevinalles sonores. A veure si encerteu a que fa referència cada soroll. Endavant!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

DITA DEL MES DE NOVEMBRE

A continuació us deixo una petita grabació de com fem la dita del mes de novembre amb  els infants de P3.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Dibuix amb programa de l’Edu365

Xavi- P3

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Espai de la castanyada i la tardor

Espai de la castanyada i la tardor

Publicat dins de General | Deixa un comentari

CONTEXT D’AULA

Estic treballant en una escola d’una línia on fins ara tenien P3 i P4 conjuntament i aquest curs per varis motius han hagut de dividir i fer una aula nova. Així doncs, soc la tutora del nou P3. Actualment tinc 10 infants a l’aula amb casuístiques diferents.

Publicat dins de General | Deixa un comentari