Amb ulls de nen/a

Les càmeres i sobretot les tauletes són un recurs que cada vegada s’incorpora més a les aules d’infantil i com molt bé hem comentat als altres mòduls, s’hauria d’introduir amb sentit i tenint en compte el que s’està fent a l’aula en aquell moment.

Recordo haver utilitzat la càmera de les tauletes perquè els infants duguessin a terme una activitat de realitat augmentada, on pintaven un dibuix i després el podien observar a través de la càmera i el veien per la classe, pel passadís i fins i tot vam baixar al pati. Eren papallones i ocells que apareixien i que havien fet ells. Va ser una activitat molt enriquidora que els va encantar i que els va despertar molta curiositat per saber com podia ser que això passes.
Una altra vegada a partir d’un projecte de la granja, ells mateixos després d’haver analitzat els animals per grups cooperatius feien fotos del resultat final. Ells feien les fotografies que volien i se centraven en aspectes que nosaltres no haguéssim fet com a mestres i alguns donaven explicacions del perquè.
Considero que a través de les càmeres es fixen en molts detalls que nosaltres no observaríem i és interessant escoltar les seves justificacions i comentar-les posteriorment. Una bona manera de treballar a través de les càmeres, és incorporar-les en les activitats que fem en el dia a dia tant a l’aula com fora d’ella. Si baixem a l’hort que fotografiïn el que estem aprenent i veient, en projectes de l’aula el procés, en racons d’experimentació o centrats en l’art, en centres d’interès, en moments de rotllana per treballar les emocions… De manera que després cada infant pugui explicar què ha fotografiat i el perquè, que observa en aquella imatge.
En definitiva, considero que és un bon recurs per poder observar el que l’infant ens vol ensenyar i poden saber i entendre què és el que els interessa. S’hauria de poder anar introduint en el dia a l’aula i comentar després el que passa a través de la càmera.

(Imatge extreta de: https://www.cac.es/en/web/frato/La-Exposicion/ambitos-introductorios.html)

L’escola

Vestíbul de l’escola. Imatge de la web de l’escola.

L’escola està situada en un sol edifici, que es va remodelar fa anys, on podem veure a la imatge que el gran centre és el vestíbul en forma d'”U” que comunica amb quasi totes les aules de l’escola. A la planta baixa trobem el menjador, una sala gran de mestres, direcció, secretaria i les oficines dels monitors i de l’AFA. A la primera planta estan les aules d’infantil, d’informàtica i primer cicle de primària i a la segona planta els altres cicles, música i la biblioteca. Al darrere trobem els diferents patis que té l’escola i un edifici per fer psicomotricitat. L’escola té dos horts grans també.

Qui som?

Som una escola de Barcelona, situada a nou barris, i molt arrelada a la comunitat. Eduquem en l’atenció a la diversitat i en la diversitat d’oportunitats fomentant les capacitats i la curiositat dels nens i les nenes i facilitant l’aprenentatge significatiu i vivencial. El constructivisme és la base per a potenciar el coneixement partint de l’entorn immediat. L’escola potencia el treball cooperatiu, les relacions entre tots, les habilitats socials i la cohesió amb respecte i esforç.

Som una escola familiar i d’una línia. Aquest any, pel Covid, el grup d’aula està format per 14 infants de P4 i P5 barrejats. Treballem a través de racons d’aprenentatge i centrès d’interès. Utilitzem recursos digitals com la pantalla digital, els Bee-bots, les tablets i els ordinadors, tot relacionat amb els aprenentatges que estem fent en aquell moment a l’aula.

Imatge pinterest “pin en mallas”