El vídeo “ Sorprendizaje: cómo acabar con una educación aburrida” de Ramón Barrera m’ha semblat molt interessant i a la vegada molt il·lustratiu del que passa, en general, en el món educatiu actual.

Estic totalment d’acord amb Ramón Barrera en la radiografia que fa dels problemes del nostre S.E. , en el qual  es prioritza, per sobre d’altres coses, l’obtenció d’una titulació. El món canvia ràpidament, però l’educació poc ha canviat amb el temps.

La majoria de les vegades els alumnes adopten un paper passiu, són merament els receptors dels coneixements que transmeten els docents i això provoca desmotivació i avorriment a les nostres aules.

Crec, com planteja Ramón Barrera, que l’actitud del docent ha de canviar radicalment si volem com educadors que els nostres alumnes aprenguin d’una manera voluntària i activa. Els hem de sorprendre, despertar la seva curiositat i el desig de saber i, aleshores els alumnes actuaran, perquè tindran un motiu per aprendre. Hem de fomentar l’autonomia, el voler experimentar, descobrir noves coses, compartir i interactuar amb l’alumnat, saber escoltar i conversar amb ells.

Podríem concloure que s’aprèn conversant i no només escoltant i que per millorar el futur hem de fer canvis en la manera de com ensenyem.

imatge: ‘Mercado Cooperativo y Bolsón de Agosto 2014