LA PRIMAVERA JA ÉS AQUÍ , ACTIVITATS DE DESENVOLUPAMENT

  • ACTIVITAT 3 – COM ES DIUEN LES NOSTRES FLORS?

Grup sencer

Agrupament: treball per taules

Material: La fotografia de les 4 flors que van plantar a la jardinera, 4 tauletes, llapis, retoladors,  plastificadora i pal de pinxo.

Cada taula disposarà d’una tauleta. A la pissarra hi haurà projectada una imatge de codi QR. Els infants de cada taula hauran de descarregar el codi QR que els dirigirà a una pàgina on hi haurà diferents imatges de flors amb el seu nom. L’equip de cada taula haurà de buscar la seva flor i esbrinar el seu nom, un cop el sàpiguen, hauran d’escriure’l en una etiqueta i decorar-la…

Aquesta etiqueta es plastificarà i s’incrustarà (amb un pal de pinxo) a la jardinera corresponent per tal que tothom sàpiga el nom de cada flor.

     

 

 

 

 

  • ACTIVITAT 4 – AMICS NOUS!

Grup sencer

Material: Pissarra digital, ordinador de l’aula.

Amb el programa Google meet, connectem amb la classe de P5 de l’escola els Convents de Martorell per conèixer-nos i per iniciar una activitat junts. Volem saber com és la primavera en una gran ciutat i com és en un petit poble, les diferències del paisatge …

Ens posem d’acord a fer una sortida pels voltants de l’escola, fer fotos de les flors i plantes que anem veient, insectes… i un cop tornem a l’escola, recollir-ho en un petit vídeo explicant el que hem vist. Un cop el tinguem fet, l’enviarem per mail i l’altre escola el visionarà a la pantalla digital.

  • ACTIVITAT 5 – EL NOSTRE ENTORN!

Grup sencer

Material: 5 tauletes i lupes.

Necessitarem l’acompanyament de la mestra se reforç.

Sortida de tot el matí pels camps i muntanyes que envolten l’escola per observar flors i insectes. Ens emportarem lupes per veure amb detall tot allò que trobem i 5 tauletes per fotografiar flors i insectes. Amb aquestes fotos, més endavant, farem un petit muntatge i l’enviarem a l’escola de Martorell.

 https://entrenosotros.consum.es/public/Image/2018/10/AdobeStock_1716035671_Mediano.jpg

  • ACTIVITAT 6 – FEM UN PUZLE

Grup sencer

Material: Pissarra digital, 20 tauletes.

Avui els nens i nenes aprendran a escanejar un codi QR per tal de poder fer una activitat on line.

A la pissarra digital hi haurà projectat un codi QR. Cada infant, a la seva tauleta, buscarà la icona d’escaneig de codis QR i s’aproparà a la pissarra a escanejar-la. Un cop se li obri la pàgina, cada nen/a farà el puzle d’un dibuix de primavera que s’ha creat amb el programa jigsawplanet.

 

  • ACTIVITAT 7 – EL NOM DELS INSECTES

Grup sencer

Material: Pissarra digital, fitxa de l’activitat, llapis, colors, retoladors…

A la pissarra digital i amb el programa Openboard projectem una feina de lectoescriptura, relacionar el dibuix de 6 insectes amb el seu nom.

Entre tots la resoldrem  a la pissarra digital i en acabar, farem la mateixa activitat de manera individual i sobre paper.

 

 

 

 

  • ACTIVITAT 8 –  LES BEE-BOTS!

Grup sencer,  4 grups de 5 alumnes.

Material: 4 bee bots, 4 quadrants per desplaçar-se amb el dibuix de diferents insectes, 4 conjunts de cartes amb el dibuix dels insectes que apareixen al taulell (quadrant) de la Bee bot.

Comptarem amb el suport de la mestra de reforç.

L’abella reina, la gran Bee Bot vol trobar a tots els seus amics insectes. Nosaltres, l’haurem d’ajudar programant-la per tal que arribi al dibuix de l’insecte que ha sortit a la carta amagada.

 

  • ACTIVITAT 9 – LES LUPES BINCULARS

Agrupament: Desdoblament

Espai: Laboratori

Materials: Lupes binoculars, ordinador on estan connectades

Mentre 1/2 grup es queda a l’aula realitzant diferents activitats amb les tauletes relacionades amb la primavera i amb insectes (Activitat 10), la resta de la classe puja al laboratori de l’escola a observar diferents insectes amb la lupa binocular. Aprofitem per guardar diverses imatges, a l’orinador, dels diferents insectes que observem a través de la lupa binocular per tal de veure-les, mes endavant, a la pantalla digital de la classe.

https://pequenoscientistassanjoanenses.wordpress.com/2016/05/10/os-animais-e-suas-caracteristicas/

  • ACTIVITAT 10 – APRENEM JUGANT

Agrupament: Desdoblament.

Espai: Aula

Material: Pissarra digital i 10 tauletes.

Mentre 1/2 grup marxa al laboratori, la resta dels infants de la classe es queden a l’aula amb la mestra de reforç per tal de realitzar diferents activitats de jclic relacionades amb la primavera, les flors i els insectes.

A la pissarra digital hi haurà projectats 3 codis QR amb diferents activitats i amb la fotografia inicial del Jclic a sobre. Cada infant, amb l’ajuda d’una tauleta, descodificarà el codi QR i començarà el jclic que se li carregarà. Podran triar el joc que vulguin i quan acabin, en podran escanejar un altre.

 

  • ACTIVITAT 11 – POSEM VEU AL VÍDEO

Agrupament: Desdoblament.

Espai: Aula

Material: Ordinador d’aula i micròfon.

De totes les fotografies fetes pels infants el dia de la sortida, la mestra haurà fet un muntatge per tal que el resultat sigui un petit vídeo dels voltants de l’escola i els insectes i plantes que vam fotografiar.

La mestra ja haurà escrit un petit guió amb les frases o paraules que dirà cada infant i els anirà cridant un per un per tal que diguin la seva part a davant del micròfon. Utilitzant el programa Audacity, la mestra anirà gravant als infants i guardant totes les pistes per afegir-les al vídeo posteriorment.

  • ACTIVITAT 12 – LES TAULES DE LLUM

Agrupament: Desdoblament.
Espai: Aula de reforç
Material: 2 taules de llum, 2 jocs d’insectes dins de prismes de metacrilat, lupes.

Amb la mestra de reforç, i mentre l’altre mig grup està a la classe gravant l’explicació de la sortida al camp, els nens i nenes jugaran, experimentaran i, observaran diferents insectes dins de prismes de metacrilat i sobre el suport de taules de llum, en la foscor de l’aula de reforç.

https://baldirireixac.org/