Un matí, en entrar a l’aula, veurem a sobre de totes les agrupacions de taules, un test amb una flor diferent: begònia, margarida, gerani i, una gazània.
- Activitat 1 – VISUALITZACIÓ D’UN CONTE
Grup sencer
Material: Pissarra digital
Amb la incertesa de què deuen ser aquelles flors que tenim a la classe, visualitzarem a la pissarra digital el conte de la primavera (de les estudiants: Marta Marimón i Laia Solé)
https://www.youtube.com/watch?v=-tTjrShUmZM
Un cop acabada la visualització del conte, preguntaré als infants: Com és que tenim aquestes flors a la classe? Per què ara tenen aquests colors tan vius? Què podem fer amb elles??
Escoltarem atentament les respostes i, en el cas que calgui, reconduirem la conversa fins que aparegui el concepte primavera i arribem a la conclusió que les podem plantar al pati, a la zona de les jardineres.
- Activitat 2 – EL NOSTRE PETIT JARDÍ
Grup sencer
Agrupament: treball per taules
Material: les 4 flors, jardineres del pati, terra, regadores i tauletes.
Els nens i nenes que formen part de cada taula, trasplantaran la seva flor a una jardinera més gran, la regaran i, quan estigui la feina acabada, faran una fotografia de la seva flor (amb una tauleta) per tal de buscar el seu nom més endavant. Les fotos que hauran fet els nens i nenes s’imprimiran i s’enganxaran a la pissarra de la classe a sota d’un títol que dirà: « LA PRIMAVERA ARRIBA A L’ESCOLA».
