Aquest centre d’interès està pensat per treballar la primavera durant quatre setmanes del darrer trimestre de curs. Les diferents activitats estan pensades per a un grup de P5 de 20 alumnes d’una escola d’un poble petit de l’Alt Penedès.
L’objectiu principal d’aquestes activitats és que els infants coneguin característiques de la primavera a través dels seus ulls, del seu entorn privilegiat, tot utilitzant un seguit d’eines TAC.
CONTINGUTS
• Coneixement d’algunes de les característiques de la Primavera, vocabulari relacionat (insectes, flors …)
• Ús de diferents recursos tecnològics per realitzar anàlisi, comunicar observacions, treballar la lectoescriptura…
• Iniciació a la robòtica educativa: ubicació espaial, motricitat, lògica, estratègia…
• Utilització d’instruments tecnològics i del llenguatge audiovisual com a mitja de comunicació.
• Utilització de diferents programes i aplicacions per treballar i consolidar diferents conceptes.
• Curiositat i iniciativa per la descoberta, cercar informació i compartir-la amb els companys de l’aula i els alumnes d’una altra escola.
METODOLOGIA
Aquest centre d’interès de la primavera ha estat pesat per ser desenvolupat utilitzant diferents activitats que tenen les TAC com a protagonistes. Utilitzant diferents aparells tecnològics com ara tauletes, ordinadors, pissarra digital, enregistradors d’àudio, taules de llum, Bee Bots… pretenem afavorir la imaginació, l’esperit de recerca, l’experimentació i manipulació, la creativitat, la interactivitat entre alumnes, l’expressió i, la comprensió de diferents conceptes relacionats amb la primavera.

https://thebrightagency.com/uk/publishing/artists/lucy-fleming