Una de les tasques en el cicle superior d’aquest primer trimestre ha estat el treball d’un projecte de treball sobre un animal, emmarcat dins del model ésser viu. En la nostra escola tots els nivells educatius han triat un animal per estudiar.
Els alumnes de cicle superior han triat el TAURÓ. Abans de decidir quin animal estudiar s’ha fet una votació, a partir de les propostes que cada alumne ha fet i justificat.
Una vegada decidit l’animal, hem iniciat totes les fases de les que consta un projecte de treball. Els treball final s’ha de presentar amb un Power point, cada grup explicarà la seva part en aquest format. Aquestes fases les passo a descriure seguidament:
| PROJECTE DE TREBALL A CS: | ELS TAURONS |
| 1. Què en sabem? | Avaluació inicial, individual i després en petit grup. |
| 2. Què volem saber? | Una vagada hem validat tot el que sabem, i ho hem classificat, triem per quin aspecte de l’ésser viu triat volem començar a estudiar. |
| 3. Qùe farem per poder saber el que volem aprendre? | Es fa una pluja d’idees sobre on anar a fer la recerca de la informació. Moodle de cicle superior, a la biblioteca del centre, èpergam, llibres i altres materials aportats pels nens… |
| 4. Triar la informació que necessitem i classificar-la. | Busquem al moodle, busquem fotos per poder adjuntar als textos que hem d’anar confeccionant. Videos per a visionar… |
| 5. Triar fotos | Editar-les |
| 6. Confeccionar les textos que volem mostrar. | Com és un treball en grup, realitzar els textos a través del drive. |
| 7. Elaboració del power point. | Tasca en grup. |
| 8. Comunicar el treball a la resta de grups. | Sessió d’exposició, cada grup exposa la el treball que han realitzat. |
Pel que fa a l’avaluació, cada grup valora als altres grups, amb uns criteris pactats previament, coavaluació.
Cada alumne valora la feina feta amb el seu grup, i valora també al grup al que pertany.
La informació que han exposat els alumnes serveix com a informació per a la resta de companys a l’hora de l’examen.
Amb tota la informació i les evidències de totes les intervencions vaig omplint la meva graella d’avaluació.
Una de les parts importants a tenir en compte en tota avaluació és tenir en compte l’aspecte que han d’explicar els alumnes sobre on han fallat, per què creuen que han fallat i com poden millorar.
L’avaluació ha de servir per a millorar, no pot quedar-se solament en una valoració buida.
Tot i que en aquest article com a etiqueta i poso altres àrees, aquí no ho especificaré, però en aquest projecte es poden treballar altres àrees com les matemàtiques tot fent situacions problema amb aspectes dels recorreguts dels taurons.
Deixa un comentari