Amb ulls de nen

Des d’aquest article fem una reflexió a partir d’una proposta: Fer un racó a l’aula on la protagonista és la càmera de fotos.

Els infants veuen el món amb uns ulls diferents del dels adults, el que veuen els infants és la seva realitat a vegades veurem reflectit el caos de joguines a terra, sabates i seus de gran i petits, podem veure com ens veuen a nosaltres: unes cames llargues i a continuació un cos amb un cap a dalt de tot.

A partir d’aquest racó es poden fer diferents propostes: per exemple realitzar un mandala amb elements naturals, seguidament fer una foto per tal de deixar una mostra de la seva reproducció: la mostra pot servir per fer un racó a l’aula amb les imatges, per fer un article al bloc de l’escola, o per fer una exposició per les famílies. Realitzar seriacions i fer la foto per a després conjuntament comprovar que és correcte…. També es podria deixar la càmera lliurement i fer fotos dels diferents moments del dia a dia de l’aula: de les rutines, dels moments de joc, de l’hora del pati…

A infantil hi ha moltes activitats que es realitzen de forma efímera, i gràcies a la càmera i/o tauleta es pot deixar una imatge de les tasques que realitzen els infants. Penso que aquestes imatges han de tenir una finalitat i poder penjar-les al bloc de l’escola seria ideal.

Crec que és molt interessant realitzar un racó amb aquesta finalitat, ja que a més a més d’oferir la possibilitat de veure les reproduccions dels infants, ells són doblement els protegonistes, ja que han realitzat la tasca o han fet la foto que veuran els seus familiars.