En el Marc conceptual per a l’avaluació PISA 2009 es parla de la implicació dels alumnes en la lectura com un dels factors que més incideixen en la millora de la seva competència lectora. Aquesta implicació es correlaciona amb:
• La possibilitat que els alumnes triïn les seves lectures (autonomia).
• El fet que els lectors implicats tinguin gèneres o temes de lectura preferits.
• La possibilitat de parlar sobre les lectures que fan.
Per això, seria interessant dur a terme una tasca lectora amb els alumnes que desenvolupi les següents competències:
Competència 1.
Llegir amb fluïdesa per comprendre textos de la vida quotidiana, dels mitjans de comunicació i escolars en diferents formats i suports.
Competència 2.
Aplicar estratègies de comprensió per obtenir informació, interpretar i valorar el contingut d’acord amb la tipologia i la complexitat del text i el propòsit de la lectura
Competència 10.
Interactuar en situacions on intervé més d’un interlocutor, utilitzant estratègies que afavoreixin la comunicació oral.
Finalment, aquesta és la raó de la proposta d’activitat suggerida a continuació.