La meva proposta didàctica que integra l’ús de la tecnologia a l’aula consisteix en fer una resolució de problemes de càlcul mental amb l’eina “Plickers“, que és una aplicació que acostuma a donar-se a conèixer en cursos que analitzen l’ús creatiu de Tablets a l’aula i que he treballat durant aquest curs, especialment a l’àrea de Matemàtiques, amb els meus alumnes de tercer de primària.

captura-de-pantalla-2015-05-29-a-las-21-36-21

La metodologia és senzilla.

1) Després d’haver-nos creat un usuari en l’aplicació, anirem a la funció CLASSES i aquí anirem afegint els noms dels alumnes que ens els relacionarà amb un nombre.

2) Des de l’opció CARDS podrem imprimir qualsevol de les opcions que hi ha de marcadors.
Cada marcador identifica l’alumne amb un nombre i té quatre posicions que corresponen a les lletres A, B, C i D; com a possible opcions a les preguntes.

3) Des LIBRARY es creen les preguntes o es veuen les que ja es tenen creades. Només cal posar la pregunta, les respostes (es pot eliminar alguna lletra si no s’ha utilitzat), triar la resposta correcta, afegir una imatge si es desitja i assignar-la a les classes o grups que es desitgi.

4)Des de l’opció REPORTS podrem accedir a les respostes donades per un grup o saber amb detall les resposta de cada alumne.

5) Des de l’opció LIVE VIEW podrem veure quina pregunta està seleccionada des del dispositiu. D’aquesta manera, els alumnes llegiran la pregunta a la pantalla i apareixerà un check blau quan el dispositiu ja els hagi llegit el codi i així podran baixar el marcador.

6) Ens descarreguem l’aplicació a l’APP STORE per Apple o a la PLAY STORE per Android, seleccionem un grup i vam entrar a la pregunta. Apareixerà la pregunta amb les respostes i el nom dels alumnes amb un fons en blanc i una icona d’una càmera. Si fem clic a la cambra podrem llegir els codis que aniran capturant les respostes que donin (apareixent el nom a sobre de l’alumne) i recollint l’estadística de respostes i marcant el verd qui a respost correctament i en vermell qui ha fallat. Sempre ens deixarà constància de l’opció que han donat tots.

Beneficis:

És una excel·lent opció per obtenir feedback dels nostres alumnes, i molt útil en els casos que no es disposa de dispositius per a ells. L’aplicació és gratuïta i ens permet saber en temps real el que saben TOTS els nostres alumnes sobre les qüestions que els presentem. Res de llançar una pregunta i que escoltem la resposta d’un de sol dels nostres alumnes. Amb Plickers sabrem les respostes que donen tots els alumnes de la classe. Això evita que sempre contestin els mateixos, o els que més criden, etc.

Inconvenients:

No és un treball col·laboratiu (si no preparen les preguntes els propis alumnes). A més, els que van més ràpid amb la seva resposta han d’esperar que els altres mostrin la seva targeta. Això, alenteix el seu ritme de treball.