Maria Acaso en aquest vídeo planteja 5 factores clau per portar a la pràctica una revolució educativa que es necessària perquè es produeixin els canvis en una educació tradicional en la que realment ni els professors ensenyen ni els alumnes aprenen.
És cert que, com diu la Maria Acaso que molts docents pensen que els alumnes aprenen allò que se’ls ensenya, que el depositari del poder és sempre el professor, que el més important és el nostre cervell a l’hora d’aprendre, que hem de dedicar molt de temps a l’estudi o que el centre del procés ensenyament –aprenentatge és l’avaluació.
Penso que aquestes premisses estan molt allunyades de la realitat. No és difícil observar i comprovar que cada alumne/a aprèn de forma diferent o que si sabem escoltar als alumnes ens adonem que el coneixement pot anar en diverses direccions ( alumne/a-professor, alumne/a-alumne/a i evidentment, professor-alumne/a ). També hauríem de comptar en el procés d’ensenyament-aprenentatge amb altres elements que intervenen com són les emocions, l’espai, els ritmes d’aprenentatge de cada alumne…
Aprendre ha de proporcionar plaer i motivació, no només esforç o disciplina.
Finalment, seguint el plantejament de la Maria, quan es pensa en la d’avaluació, aquesta la centrem en una representació purament numèrica, quan hauria de ser una eina al servei de l’aprenentatge.