El conte: La Marieta Mandrosa

Metodologia

Agrupament: atenció individual

Espai: aula de logopèdia

Durada de cada sessió: 40 min.

Material: power point del conte La Marieta Mandrosa a la pantalla tàctil de l’ordinador i diferents recursos digitals (exposats a continuació).

Procediment: escolta atenta del conte en format digital acompanyat de pictogrames en format manipulatiu per facilitar la comprensió. A partir de l’ explicació del conte es realitzaran les diferents activitats programades relacionades amb els animals fent servir diferents recursos digitals. Aprofitarem qualsevol activitat per treballar la vessant comunicativa que és en el fons el gran objectiu a assolir.

 Ordre de les activitats:

A) Explicació del conte en power point amb veu i audio acompanyat del format físic del conte adaptat amb pictogrames. L’ explicació del conte es repetirà en varies sessions, ja que l’ alumnat requereix de la “repetició” per assimilar continguts.

Imatge de previsualització de YouTube (petita mostra del power point)

B) L’ alumne ha de construir les frases del conte amb els pictogrames. Aquesta activitat també durarà varies sessions per adquirir l’ estructura de la frase i el vocabulari. La idea és combinar aquesta activitat amb altres, però aquesta de la construcció de les frases deixar-la fixa durant una estona de la sessió, fent petits trossos del conte en cada una d’ elles.

C) La Tauleta digital amb el programa Scracth draw. L’ alumne pot dibuixar algun dels personatges que surten al conte i també pot completar la simetria de la protagonista, en aquest cas, la marieta.

D) La Taula de llum. Aquesta activitat consisteix en pintar a la Marieta Mandrosa tenint com a base la taula de llum per oferir un atractiu lluminós a l’ acció de pintar.