Els dies 21 i 22 de març vaig assistir a la 9a edició de l’ITworldEdu, on vaig poder escoltar la conferència d’en José Ramón Gamo sobre Neuroeducació, qui no va decebre l’auditori que l’esperava i a sobre va resultar ser un divertit comunicador, d’aquells que et fan venir ganes de saber-ne més sobre qualsevol tema que tracti.

IMG_3690

En un dels punts de la presentació, el ponent es va dedicar a desmuntar un per un alguns dels anomenats “neuromites”, entre els quals aquell que afirma que l’ésser humà solament aprofita el 10% del seu cervell. Reconforta saber que la natura continua sent tant sàvia com sempre s’ha afirmat, i que un òrgan que consumeix aproximadament el 20% de la nostra energia no està tant desaprofitat com encara molta gent continua creient. Així, gràcies a les investigacions realitzades per la neurociència i al coneixement que actualment es té sobre el funcionament del cervell, se sap que hi ha diferents regions que processen la informació que reben i no s’ha trobat cap regió que no tingui alguna funció.

Un parell de dies després ja em teníeu inscrita al MOOC de Neurodidáctica de la plataforma Scolartic, on una bona part dels vídeos explicatius són protagonitzats pel propi senyor Gamo. Tinc l’esperança que aquest MOOC m’ajudarà a entendre millor els processos mentals que porten a l’aprenentatge humà i em donarà algun recurs per poder treballar a l’aula. Però tot just fa uns dies que he començat, així que tot això està encara per veure.

Aquest és l’enllaç al curs massiu en línia:

https://www.scolartic.com/es/web/neurodidactica-conv17_1