QUÈ VOLEM SABER? – Activitats de desenvolupament

En aquesta segona subpàgina trobareu les activitats de desenvolupament que ens permetràn portar a terme el projecte contestant les preguntes que els nens han fet a l’aula. Cal tenir en compte que, tot i que les activitats estan pensades en les inquietuds dels nens, poden ser susceptibles de canviar-se, o que el projecte giri entorn a un altre aspecte.

Activitat 1 – Sortida per veure les gallines i  fotografiar-les.

En aquesta activitat dotarem als alumnes de la càmera fotogràfica de l’aula. Per torns, cada alumne podrà fer un total de dues fotografies, que posteriorment mirarem a l’aula per observar i explicar com són les gallines, i fer una activitat més introductoria.

Activitat 2 – Visualització conte La gallinita sabia.

En la segona activitat visualitzarem el conte de la “Gallinita Sabia”, el qual trobarem a youtube. Aquest video, a part de poder tractar els valors que transmet, ens servirà per parlar de la gallina i els pollets. A continuació us poso el link.

Activitat 3 – Trencaclosques de les gallines

Una de les altres activitats que trobaran seran el trencaclosques de la gallina, el gall, els ous, els pollets… Aquí us en deixo un de mostra.

Activitat 4 – Treball de vocabulari amb la pdi. (gallina, pollet, gall, ou,….)

En aquesta activitat els nens hauran d’ordenar les lletres de les paraules treballades. Baix de la fotografia i dalt de la paraula desordenada, tenen la paraula model. Tot seguit en teniu una petita mostra.

Activitat 5 – Jclic: La gallina, el gall i el pollet

Descobrirem i aprendrem més coses amb el Jclic del gall, la gallina i el pollet.

Activitat 6 – Taula de llum: seqüència cicle vital gallina

Es tracta d’ordenar la seqüència del cicle vital de la gallina, a la taula de llum. Partirem primer que el gall i la gallina estàn junts.

Activitat 7 – Videoconferencia amb experts per parlar de la seva alimentació.

Parlem amb un avi d’un nen de la classe, el qual té una granja de gallines i pollastres, per tal de que ens pugui parlar de la seva alimentació. Per tot el tema Covid realitzarem aquesta reunió amb una videoconferència a través del meet.

Activitat 8 – Ninus. Agafem les gallines.

Aprofitant que a l’escola tenim el Ninus, inclourem una de les activitats donades amb la llicència, dins del nostre projecte. En aquesta activitat els nens i nenes, d’un en un, hauran d’agafar les gallines de la granja d’en Norbert. Aquest joc es troba dins de la plataforma del Ninus, un recurs digital on el nen és el protagonista i a de resoldre les activitats mitjançant moviments amb el seu cos.