El projecte de les gallines sorgeix a partir de la cançó la Gallina Tica, del Pot Petit. Aprofitant que tenim gallines a l’escola, i que un dels alumnes de P3 va dir que el seu avi tenia gallines a casa seva, es va preguntar als alumnes si volien que investiguessim més coses sobre les gallines i poguessim anar a veure les gallines de l’Hort. Aquest projecte el portarem a terme al 2on trimestre, ja que durant el primer considerem que és periode d’adaptació.
Cal especificar que tot i que aquest projecte està enfocat molt a la natura i a l’aire lliure, l’ús de la tecnologia com les bee-bots, cámares digitals, tauletes, codis Qr’s, programes digitals,…. ha estat la base de quasi bé totes les activitats.
En aquest projecte hi trobarem objectius a treballar com conèixer la gallina, el gall i el pollet, però un dels que cal destacar és familiaritzar-se amb l’ús de noves tecnologies.
Altres objectius que hi estan presents són:
– Conèixer les emocions que ens suposa veure les gallines (alegria, por, nervis…)
– Saber reconèixer els limits físics de cadascú a l’hora de ballar
– Observar les gallines i descriure-les
– Identificar gallina, gall i pollet
– Conèixer el seu hàbitat
– Conèixer la seva alimentació
– Conèixer la seva forma de dormir
– Familiaritzar-se en l’ús de les noves tecnologies
– Reconèixer noms com gallina, gall i pollet
– Cantar la cançó La gallina Tica
– Realitzar trencaclosques
- Descoberta d’un mateix i dels altres.
– Sensacions i emocions que ens suposa veure les gallines
– Imitació de diversos moviments que fa la gallina
– Desig d’autonomia i iniciativa pròpia
- Descoberta de l’entorn natural i social.
– Gallina, gall, ou i pollet. Què són?
– Reconeixement de les parts d’una gallina
– La gallina i el seu hàbitat
– Quantes gallines hi tenim a l’escola?
– Alimentació de la gallina
– Com es reprodueix
– Què ens dona la gallina
- Intercomunicació i llenguatges
– Utilització del llenguatge escrit per descobrir gallina, gall i pollet
– Ús de la llengua oral per exposar idees i coneixements durant l’assamblea
– Treball del pensament computacional a l’hora de realitzar circuits amb el beebot
– Utilització d’instruments tecnològics i del llenguatge audiovisual