LA MÀGIA DE NADAL.
- Nivell a qui s’adreça: aquesta proposta és per a EI3 tot i que hi haurà activitats conjuntes amb EI4 i EI5.
- Temporalització.
Es realitzarà durant tot el mes de desembre
DESCOBERTA D’UN MATEIX I DELS ALTRES
. Participació en les activitats proposades.
. Seguretat en un mateix i en les pròpies possibilitats
. Autonomia en la realització d’activitats i rutines diàries.
DESCOBERTA DE L’ENTORN
. Identificació de Nadal com a festa tradicional.
. Reconeixement dels personatges més importants de Nadal: tió, Reis d’Orient.
. Identificació de les festes i dies més assenyalats de Nadal: Nadal, dia de Reis.
. Identificació dels elements més típics d’aquesta festa: torrons i els polvorons com a menjar típic de Nadal, arbre de Nadal…
COMUNICACIÓ I LLENGUATGES
. Participació en les converses sobre fets i vivències relacionades amb les festes nadalenques.
. Respecta el torn de paraula.
. Escolta activa de les explicacions de la mestra.
. Visualització i escolta del conte El tió de Nadal
. Explicació a través del llenguatge oral de fets, vivències i emocions relacionades amb Nadal i les seves festes.
. Escolta d’altres contes relacionats amb les festes nadalenques.
. Memorització i interpretació del poema de Nadal.
. Audició i interpretació de la Nadala: Amb la llum del fanalet
. Ampliació del vocabulari de Nadal: campanes, arbre de Nadal, tió, Reis de l’Orient: Melcior, Gaspar i Baltasar, torrons, pessebre…,
. Apreciar les produccions i aportacions dels companys i companyes.
- Metodologia
Segons la proposta que es plantegi, la metodologia que es durà a terme podrà ser en gran grup, en mig grup o en petit grup.