1. Projecte: la màgia del Nadal

 LA MÀGIA DE NADAL.

  • Nivell a qui s’adreça: aquesta proposta és per a EI3 tot i que hi haurà activitats conjuntes amb EI4 i EI5.
  • Temporalització.

Es realitzarà durant tot el mes de desembre

DESCOBERTA D’UN MATEIX I DELS ALTRES
. Participació en les activitats proposades.

. Seguretat en un mateix i en les pròpies possibilitats

. Autonomia en la realització d’activitats i rutines diàries.

DESCOBERTA DE L’ENTORN

. Identificació de Nadal com a festa tradicional.

. Reconeixement dels personatges més importants de Nadal: tió, Reis d’Orient.

. Identificació de les festes i dies més assenyalats de Nadal: Nadal, dia de Reis.

. Identificació dels elements més típics d’aquesta festa: torrons i els polvorons com a menjar típic de Nadal, arbre de Nadal…

COMUNICACIÓ I LLENGUATGES

. Participació en les converses sobre fets i vivències relacionades amb les festes nadalenques.

. Respecta el torn de paraula.

. Escolta activa de les explicacions de la mestra.

. Visualització i escolta del conte El tió de Nadal

. Explicació a través del llenguatge oral de fets, vivències i emocions relacionades amb Nadal i les seves festes.

. Escolta d’altres contes relacionats amb les festes nadalenques.

.  Memorització i interpretació del poema de Nadal.

. Audició i interpretació de la Nadala: Amb la llum del fanalet

. Ampliació del vocabulari de Nadal: campanes, arbre de Nadal, tió, Reis de l’Orient: Melcior, Gaspar i Baltasar, torrons, pessebre…,

. Apreciar les produccions i aportacions dels companys i companyes.

  • Metodologia

Segons la proposta que es plantegi, la metodologia que es durà a terme podrà ser en gran grup, en mig grup o en petit grup.