Mòbil i càmera a l’aula.

Els infants estan acostumats a veure els adults en el dia a dia amb un telèfon mòbil a les mans. Des de petits estan acostumats a ser el centre d’atenció de les càmeres dels seus familiars. Sense anar més lluny són una generació amb facilitat i domini cap a les tecnologies. Així que, perquè a les aules no els eduquem cap al bon ús, facilitats que aquestes tecnologies ens aporten. I a la vegada, perquè no deixem que els infants ens ensenyin com veuen ells l’ús d’aquest material i les sortides que ells en veuen.

Després de les lectures fetes crec que seria tot un encert disposar d’un mòbil a l’aula per l’ús dels infants per tal de fotografia allò que ells desitgin recordar, o retratar perquè els ha semblat important o interessant.

La fotografia és tot un art on l’autor decideix que és per ell valuós i des de quin punt de vista vol mostrar aquesta importància. Disposant d’un mòbil o càmera a l’aula els alumnes podrien desenvolupar la seva mirada artística de la fotografia que actualment està guanyant molta força dins el món artístic.

Centrant-me en l’etapa d’educació infantil i en la meva experiència les i els mestres fem molta documentació amb fotografies del que els alumnes fan a les aules o al pati. Tota aquesta documentació la fem des del nostre punt de vista com a mestres, però i si deixéssim que fossin els alumnes els que fessin aquesta documentació i nosaltres com a mestres l’interpretéssim? Seria una bona opció per observar si el que per nosaltres ha estat important per ells també o si ho hem viscut i sentit igual.

El que està clar és que cal adaptar l’educació als canvis tecnològics i dia a dia dels nostres infants.