LA FESTA DE LA PAU A L’ESCOLA
0Durant el mes de gener dediquem moltes de les hores de treball de l’aula a la festa de la PAU, aprofitem a fons diferents continguts plantejats a infantil i els relacionem amb activitats relacionades amb la festa.
El dia de la PAU és el 30 de gener, però desde el dia 17 de gener començarem a treballar-la. La primera setmana de febrer compartirem amb la resta d’escoles del municipi i les famílies la nostra feina.
La proposta de projecte va dirigida a infants d’educació infantil de 5 i 6 anys (EI5), tot i que hi ha activitats que es duran a terme de manera conjunta amb la resta de comunitat educativa.
En tot moment seran els infants els protagonistes dels seus propis aprenentatges, vers el tema escollit, l’adult guiarà i motivarà per tal de que aquests infants realitzin un aprenentatge significatiu i de qualitat.
Els continguts que treballarem al llarg de la proposta són globalitzats, ja que treballem de manera conjunta les tres àrees, tenint en compte de manera directa el món tecnològic:
– Utilització d’estratègies per fer-se comprendre i per comprendre els altres.
– Confiança i seguretat en els progresos dels aprenentatges, autoregulant les emocions per aconseguint creixement personal.
– Cooperació i treball en equip entre iguals i els altres.
– Valoració i respecte per les produccions realitzades per altres persones.
– Participació, col·laboració i preparació de la festa de la PAU
– Ús i funcionament de robots (Beebots).
– Ús i funcionament d’aparells tecnològics (tablets – càmeres de fotografiar – PDI – Smart board).
Imatge extreta de la página d’imatges lliure Pixabay
Reflexió “La càmera de fotografiar i els infants”
0El món va massa ràpid, fem les coses ràpid, volem aprendre ràpid, anem a tots els llocs ràpid…. Penso que cal que parem i pensem si val la pena anar amb aquest ritme tant accelerat, ja que es el que li estem transmetent als nostres petits. Els moments passen tant ràpid que moltes vegades els oblidem, així doncs, perquè no treballar la fotografia amb els més petits? És una bona manera de recordar tot allò viscut, el fet de mirar les fotografies a posteriori ens dona l’oportunitat de viure i recordar els fets amb més temps.
Treballar la fotografia i l’ús de la càmera amb els més petits ens obre un gran ventall de possibilitats a treballar. Des de fer les fotografies amb diferents tipus de càmeres a imprimir-les i poder treballar amb elles. Podem treballar diferents activitats (llenguatge verbal a l’hora que expliquem una foto, llenguatge matemàtic fent recompte de fotos, el pas del temps fent una línia temporal de fotos, etc.)
La mirada d’un infant darrera d’una càmera és una mirada neta i plena d’emoció, poden arribar a transmetre la seva emoció i també els hi estem donant una responsabilitat i autonomia davant de qualsevol feina a fer, ja que normalment és l’adult qui té la responsabilitat de fer fotos.
Seria un molt interessant tenir a l’aula l’espai de fotografia, on entre infants i mestra es pugui crear un espai de records durant tot el curs, i també de manera directa treballar amb la càmera.
Els infants podrien fer un recull de les diferents activitats que es fan dins de l’aula, ser els encarregats d’imprimir-les o passar-les a l’ordinador i col·locar-les a l’espai destinat.
Actualment existeixen diferents aplicacions amb les que els hi podem donar vida ales fotos dels infants, tornant-les animades i inclòs podem aconseguir q els protagonistes de les fotos parlin de manera virtual.
En definitiva, la fotografia ens obre un gran ventall d’activitats molt més vivencials que no pas estar assegut en una cadira fent feina.
Imatge extreta de l’article “Los tips para saber cómo ensenyar fotografía a los niños”, de Moot.
Presentació
0Hola!
El meu nom és Lydia i soc mestra d’educació infantil. Actualment treballo en una escola del Baix Llobregat amb un grup d’infants del primer curs del segon cicle d’euducació infantil. El grup classe és homogeni i està format per 24 infants.
La meva escola té molt en compte tot el món dels recursos digitals a l’aula i ens trobem en constant formació.