ACTIVITATS FINALS

Activitat Núm.7

4 Sessions de 1 h. +1 personal de la mestra

FEM EL NOSTRE PROPI CONTE DE LA LLEGENDA…

1ª Part. Escrivim el text

Proposem als infants escriure la nostra pròpia llegenda, amb les nostres paraules, amb el nostre estil… Segur que d’entrada ho veuen massa complicat , però els hi acompanyem en aquest procés i els hi donem seguretat comentant aspectes com: no cal fer un llarg escrit, podem ser concisos i explicar els trets més rellevants, podem repartir les parts per grups-taula.

Comencem treballant en gran grup per anar resumint el desenvolupament de la història. Després deixarem que cada grup triï la part que més li agradarà escriure i si hi ha grups que coincideixen hauran de fer servir el diàleg i la bona entesa per arribar a un acord. Recordem que la pauta serà que hauran d’escriure una frase cada grup i totes juntes resumiran el conte.

2ª Part. Ens visita una il·lustradora

Una mare de la classe és il·lustradora i li demanem que vingui a explicar-nos com es fan els dibuixos dels contes, quins materials utilitza, com treu la creativitat i també que ens doni “truquis” per dibuixar “xuli”.

I aprofitant la seva estada a la classe, li ensenyem el nostre conte “curtet” i li demanem si ens el pot il·lustrar. Després els infants de cada grup taula el pintaran amb colors de fusta.

El nostre conte il·lustrat

3ª Part. Fem de fotògrafs durant la representació del conte

A classe acostumem a fer representacions amb titelles, per això agafem les titelles de dit que tenim dels personatges de Sant jordi. A més, els hi deixarem als infants la càmera i la tablet perquè facin fotos del conte amb les titelles.

Les nostres millors fotos

4ª Part. Fem el vídeo del nostre conte il·lustrat

Comentem amb els infants que quedaria molt maco fer un video del conte. Per això entre tots i totes triem les fotos que han quedat millor ( de totes les que han fet…), per fer el muntatge del video. A més, amb L’AUDACITY,  farem un enregistrament de veu del que diu cada part i que incorporarem al muntatge.

La mestra farà servir l’Editor de Video de Windows per anar incorporant les imatges, l’audio i en una sessió de tancament, afegirà “efectes” al video i donarà opció a que els infants els puguin triar. Es tracta d’una pràctica inclusiva on donarem més protagonisme als infants amb dificultats a l’hora de participar.

El nostre VIDEO

Activitat Núm.8

1 Sessió de 45 min.

FEM UN JCLIC PER VEURE QUE HEM APRÈS…

Per donar per acabat el projecte farem un Jclic sobre Sant Jordi. Escoltarem la història breument i després farem les activitats de lectura, comprensió, ordenació de paraules a la frase i els puzzles de les imatges que hi apareixen. Farem només les activitats adreçades a Cicle Inicial. Ho farem a l’aula d’informàtica i anirem donant suport a aquells que encara els hi costa una mica el domini del ratolí, així com als que necessiten una mica més de suport.

Activitat Núm.9

UN PUZZLE DIVERTIT PER ACABAR…

1 Sessió de 45 min.

Com a cloenda facilitarem als infants resoldre aquest puzzle fet amb una aplicació molt intuitiva  Trencaclosques (JigsawPlanet).  He agafat una de les fotos que van fer, que va ser la portada del vídeo i s’ha dividit en diferents peces que els infants hauran de fer encaixar per resoldre’l. Ho farem amb les tauletes i en parelles, donat que hem posat una mica de dificultat al ser de 20 peces.