Activitat Núm.4
2 Sessions de 45 min.
DIBUIXEM ELS PERSONATGES DE LA LLEGENDA…
Ara treballarem amb l’ OpenBoard, que és un programari lliure i obert per a pissarres digitals interactives compatible amb qualsevol canó i dispositiu d’entrada. Cada grup taula sortirà a la PDI a dibuixar entre tots els personatges de la llegenda. Nosaltres després exportarem cada dibuix que després imprimirem i penjarem a l’aula.

Exemple de dibuix
Font de la IMATGE…
Però donat que no poden sortir tots a la vegada, ho farem en dues sessions i mentre un grup està fent el “dibuix artístic” a la PDI , els altres infants aniran fent dibuixos amb el programa Paint a les tablets.

Dibuix amb el Paint
Activitat Núm.5
3 Sessions de 45 min.
FEM RODOLINS COOPERATIUS!!
Les dues mestres de 1r es coordinen per dur a terme aquesta activitat cooperativa internivell. Farem primer un munt d’exemples orals i inclús treballarem a l’aula d’informàtica alguna ACTIVITAT com aquesta de relacionar paraules que rimin.
Després crearem dos documents compartits al DRIVE ( en aquest cas presentacions), on cada mestra penjarà la part inicial d’un rodolí que haurà començat un infant de la classe A i que l’haurà d’acabar un altre infant de la classe B , i després al revés, els que ha començat el grup B els acaben els del grup A. D’aquesta manera tothom farà un inici i un final de rodolí. Ens quedaran dues presentacions amb les produccions literàries dels infants, que després imprimirem i compartirem al nostre Racó de Biblioteca.
Respecte a la creació literària comentar que els infants faran primer un treball escrit, i després la mestra “dictada” pels infants, ho anirà passant a la presentació, a la que també podrà afegir els dibuixos cooperatius fets per grup – taula amb l’OpenBoard.
Activitat Núm.6
1 Sessió de 45 min.
ELS BEE-BOTS AJUDEN A LA PRINCESA!
A Infantil vam descobrir els bee-bots, unes abelles robot amb les que ens vam iniciar en el món de la programació. Cal pensar quin cami han de seguir les abelles “disfressades” de Sant Jordi, per anar a salvar la princesa de les urpes del drac. Disfressarem una mica els robots dels personatges de la llegenda i facilitarem suport als infants respecte als itineraris a seguir sobre de la catifa: el camí més curt, el que té menys obstacles… És important que un cop feta l’activitat de desplaçament del robot, es pregunti als infants què ha fet el robot, com s’ha desplaçat, com ho ha fet, quines instruccions li han donat…

ROBOT BEE-BOT
Font de la IMATGE
