PROJECTE CONEGUEM L’ENTORN: “Jardins de Santa Clotilde”
La incorporació dels dispositius digitals a les aules ens ha facilitat la dinamització del procés d’aprenentatge, tot fent-lo més motivador.
L’experiència que us proposo està relacionada amb el coneixement de l’entorn proper de l’alumnat i la utilització de les aplicacions digitals.
És una proposta per dur a terme més endavant.
Característiques del grup: 12 alumnes de 3r i 4t d’ESO que segueixen un programa de diversificació curricular (Aula Oberta). Tot i ser un grup reduït és bastant heterogeni, sobretot presenten una manca de motivació envers als aprenentatges.
Matèries implicades: Clàssiques, Visual i plàstica, Humanitats i Educació física.
Objectius:
- Afavorir el treball col·laboratiu i cooperatiu entre l’alumnat.
- Conèixer l’entorn de la seva localitat.
- Introduir l’ús dels dispositius mòbils com a eines dinamitzadores de l’aprenentatge.
- Crear i documentar contingut sobre Catalunya.
Descripció de les activitats:
- Activitat inicial. Plantejament de la pregunta “Què coneixem del nostre entorn (localitat i Catalunya) i què en sabeu del Jardins de Santa Clotide?
- Activitat 1. Realització d’una gimcana fotogràfica pels Jardins de Santa Clotilde. Dins dels jardins han de localitzar les diferents escultures. Per trobar aquestes escultures hauran de resoldre una sèrie de proves físiques i obtindran les pistes per trobar les escultures. Un cop trobades, les hauran de fotografiar amb el mòbil.
- Activitat 2. Situar les escultures en el mapa dels Jardins mitjançant l’aplicació Mobile History Maps. I omplir i redactar la informació sobre l’escultura i redactar el mite que representen. Els alumnes, de manera col·laborativa, crearan i editaran continguts descriptius del seu entorn més immediat.
MHM És una aplicació mòbil i plataforma de geolocalizació que permet als alumnes crear
continguts de forma col·lectiva sobre punts d’interès propers a les seves escoles, alhora que potencia les seves habilitats en tecnologia digital.
Mobile History Map fomenta l’ús de la tecnologia mòbil aplicada a l’àmbit de les humanitats. Aquesta plataforma permet que alumnes i professors creïn i documentin contingut sobre Catalunya, constituint una font única d’informació.
Avaluació
Es farà una rúbrica d’avaluació per tal que ells mateixos es puguin autoavaluar
Deixa un comentari