Com a definició de material multimèdia podríem dir que es refereix a aquell que utilitza varis canals de manera simultània per a comunicar missatges, són el medi d’interacció entre docent i estudiant amb la finalitat d’ensenyar. És a dir, els materials educatius multimèdia són un conjunt de tècniques visuals i auditives que recolzen l’ensenyament, facilitant una major i més ràpida comprensió i interpretació de les idees.
Els avenços tecnològics dels últims anys han permès millorar moltíssim l´ús didàctic del material multimèdia. Des dels simples mapes conceptuals, diagrames, pel·lícules, fins a tot el ventall de possibilitats que ens dóna internet. Un munt de recursos disponibles en qualsevol moment i qualsevol lloc.

Com sabem l’objectiu d’un professor és intentar que els seus alumnes aprenguin el màxim possible, per això cal que el professor compti amb tot tipus de material multimèdia. Avui en dia però, s’ha fet un pas més i el material multimèdia no només s’utilitza per fer més accessible, comprensible la informació sinó que es fa partícip al propi alumne de la generació d’aquest material multimèdia. Aquestes eines permeten que l’alumne se senti protagonista del seu propi aprenentatge, en la planificació, organització i creació del mateix i a més a més en l’avaluació. Molt important la implicació dels alumnes en la seva avaluació, com diu Neus Sanmartí en el seu text “Avaluar per aprendre”.
Tot aquest ús de recursos audiovisuals i la implicació dels alumnes en la creació dels mateixos és fa amb la única finalitat que els joves visquin una experiència gratificant i que aprenguin coneixements significatius que els ajudaran a ser crítics, a ser capaços de,… que quan tinguin erros siguin capaços de resoldre’ls, etc… en definitiva, ajudar als alumnes a ser responsables en la societat.
En el següent vídeo, Neus Sanmartí ens dóna les pautes de com hauria de ser l’escola del futur, escolteu-la i reflexionem-hi tots.
