Amb ulls de nen/a

Hola a tot/totes!

La càmera és una eina molt atractiva pels infants i pot tenir moltes finalitats.

Una de les meves experiències amb les càmeres ha estat per treballar les figures geomètriques amb volum a P-3.

Primer vam fer un treball previ del cercle, l´esfera, el quadrat, el cub, el triangle i la piràmide. Vam observar i manipular les diferents formes i cossos geomètrics i els infants van portar figures de casa.

Després, en parelles i amb l´ajuda d´una càmera, van passejat per l´escola i van buscar objectes que tinguessin aquestes formes. Quan en trobaven una, li deien a la mestra i en feien una fotografia.

Aquestes fotografies, les vam descarregar per poder-les veure en grup a la pantalla digital de l´aula.

Mentre anàvem passant les fotografies, els infants podien comentar de quina figura es tractava i on l´havien trobat.

Va ser una activitat molt divertida, lúdica i engrescadora per ells/es.

També vam imprimir les fotografies i les vam penjar a l´aula.

Amb la càmera es poden fer activitats de tot tipus (per treballar el llenguatge matemàtic, llenguatge escrit, llenguatge plàstic,..), o tan sols per divertir-se i buscar les millors imatges.

El que és important és que l´escola pugui tenir aquest material pels alumnes i que el/la mestre/a els ensenyi  el bon ús i la cura d´aquest.