
(Pixlr Edited)
Classe del Segle XXI
El nostre món canvia (de vegades desenfrenat), la societat evoluciona, la nostra manera d’ensenyar no ha de ser menys… o quedarem desfasats.
Enrera queden els mètodes d’aprenentatge tradicionals de guix, pissarra i professor-centre del coneixement; dels alumnes que subratllen llibres tot seguint com llegeix el professor d’història, la monotonia de les classes innovadores d’anglès, amb el seu radiocasette.
El canvi ha arribat, només hem d’anar-lo filtrant. Ara l’alumne pren un paper actiu en la construcció del seu aprenentatge, ha passat d’escoltar i prendre apunts, a ser el centre actiu de la classe.
Un ordinador, i una xarxa d’internet i se’ns obre un ventall infinit d’avantatges i possibilitats, per al que només necessitem saber sortir de la zona de confort (i un grapadet d’hores).

(Gimp edited)
Si mirem l’aspecte comunicatiu des del punt de vista de l’empresa, veiem que fer ús de la tecnologia comporta beneficis per ambdós costats, el del treballador i el de l’empresari. El treballador agilitza la comunicació interna i externa de l’empresa mitjançant l’ús de telèfon, e-mail, skype, videoconferències, espais de treball cooperatius… La immediatesa del servei fa que l’atenció al client millori i el client es senti comprès a l’instant. La publicitat també se’n veu beneficiada ja que les xarxes socials, les pàgines web, etc. faciliten la distribució, i allò que és més important, la projecció actualitzada de l’empresa. El treballador veu la seva feina motivadora, i ,per descomptat, l’empresari es veu beneficiat ja que tota aquesta introspecció dins la tecnologia fa que reporti en beneficis i rapidesa, per tant, més productivitat.
A l’aula, simulant el treball de l’empresa, veiem un petit retall d’exemple del que seran després a la societat, fora de l’aula: els alumnes estan implicats en la feina, ja que aquesta no està desbancada del seu ritme natural com a usuaris de la societat, sinó que utilitzen i busquen eines innovadores per ajudar-se, cosa que repercuteix en la implicació de l’alumnat en la matèria i en l’experiència pràctica que han d’adquirir per treballar en una futura feina.
Tot són avantatges que en definitiva engresquen l’alumnat a reproduir la seva tasca i al mateix temps, el fan responsable del seu propi procés i progrés.
Enllaços a la difusió en xarxes socials:
https://www.instagram.com/p/BbuqKkSDyE30aIrYNiBRUsttb2gg7erkBmD-f80/
https://www.instagram.com/p/Bbuqr0ZD5JcrINBzLKqDz564wzftEw7lZEEzWY0/
https://twitter.com/AznarPedret/status/932696913899606016
https://twitter.com/AznarPedret/status/932697330360487939
Articles consultats :
http://www.readingrockets.org/article/communication-strategies-all-classrooms-focusing-english-language-learners-and-students
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1705977/
http://www.edudemic.com/skype-in-classroom/
http://www.bedu.com/Publications/UMASS.html
https://axerosolutions.com/blogs/timeisenhauer/pulse/284/top-10-business-communication-trends-improve-communication-in-the-workplace
