DIGITALITZEM-NOS. Canvis en el mètode

WhatsApp Image 3   WhatsApp Image 2   WhatsApp Image

(Pixlr Edited)

Classe del Segle XXI

El nostre món canvia (de vegades desenfrenat), la societat evoluciona, la nostra manera d’ensenyar no ha de ser menys… o quedarem desfasats.

Enrera queden els mètodes d’aprenentatge  tradicionals de guix, pissarra i professor-centre del coneixement; dels alumnes que subratllen llibres tot seguint com llegeix el professor d’història, la monotonia de les classes innovadores d’anglès, amb el seu radiocasette.

El canvi ha arribat, només hem d’anar-lo filtrant. Ara l’alumne pren un paper actiu en la construcció del seu aprenentatge, ha passat d’escoltar i prendre apunts, a ser el centre actiu de la classe.

Un ordinador, i una xarxa d’internet i se’ns obre un ventall infinit d’avantatges i possibilitats, per al que només necessitem saber sortir de la zona de confort (i un grapadet d’hores).

WhatsApp Image 2017-11-17 at 10.59.13

(Gimp edited)

Si mirem l’aspecte comunicatiu des del punt de vista de l’empresa, veiem que fer ús de la tecnologia comporta beneficis per ambdós costats, el del treballador i el de l’empresari. El treballador agilitza la comunicació interna i externa de l’empresa mitjançant l’ús  de telèfon, e-mail, skype, videoconferències, espais de treball cooperatius… La immediatesa del servei fa que l’atenció al client millori i el client es senti comprès a l’instant. La publicitat també se’n veu beneficiada ja que les xarxes socials, les pàgines web, etc. faciliten la distribució, i allò que és més important, la projecció actualitzada de l’empresa. El treballador veu la seva feina motivadora, i ,per descomptat, l’empresari es veu beneficiat ja que tota aquesta introspecció dins la tecnologia fa que reporti en beneficis i rapidesa, per tant, més productivitat.

A l’aula, simulant el treball de l’empresa, veiem un petit retall d’exemple del que seran després a la societat, fora de l’aula: els alumnes estan implicats en la feina, ja que aquesta no està desbancada del seu ritme natural com a usuaris de la societat, sinó que utilitzen i busquen eines innovadores per ajudar-se, cosa que repercuteix en la implicació de l’alumnat en la matèria i en l’experiència pràctica que han d’adquirir per treballar en una futura feina.

Tot són avantatges que en definitiva engresquen l’alumnat a reproduir la seva tasca i al mateix temps, el fan responsable del seu propi procés i progrés.

Enllaços a la difusió en xarxes socials:

https://www.instagram.com/p/BbuqKkSDyE30aIrYNiBRUsttb2gg7erkBmD-f80/

https://www.instagram.com/p/Bbuqr0ZD5JcrINBzLKqDz564wzftEw7lZEEzWY0/

https://twitter.com/AznarPedret/status/932696913899606016

https://twitter.com/AznarPedret/status/932697330360487939

 

 

Articles consultats :

http://www.readingrockets.org/article/communication-strategies-all-classrooms-focusing-english-language-learners-and-students

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1705977/

http://www.edudemic.com/skype-in-classroom/

http://www.bedu.com/Publications/UMASS.html

https://axerosolutions.com/blogs/timeisenhauer/pulse/284/top-10-business-communication-trends-improve-communication-in-the-workplace

Aquest article ha estat publicat en Audio. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *